Gevaarlijk werk voor een zwangerschap?

Hallo,
Vorige week heb ik een echo gehad, waaruit naar voren kwam dat ik bijna 7 weken zwanger ben. WOW!! We zijn al een paar jaar bezig om zwanger te worden en nu is het echt zover. Ik kan het nog niet geloven. We zijn echt dolgelukkig!

Ik maak mij wat zorgen over het werk dat ik doe in combinatie met mijn zwangerschap.
Ik werk in de hulpverlening met kinderen die soms agressief gedrag vertonen, slaan, schoppen, bijten, gooien met spullen. Vorige week zei een collega nog dat de groep die we nu hebben niet geschikt is voor zwangere vrouwen. Oeps! Ik weet nu niet goed wat ik moet doen?? Heeft iemand tips? wat zouden jullie doen. Ik voel mij sinds die opmerking van mijn collega niet prettig op de groep.
gr
Saar
 
Inderdaad bespreken met je leidinggevende.
Ik heb zelf ook een onvoorspelbaar beroep.Werk als verpleegkundige in de psychiatrie.
Ik ben nu inmiddels 21 wk zwanger,werk nog wel op de afdeling,maar ren niet meer op alarm bij crisissituaties en trek mij terug uit benarde posities.Agressie is bij ons vooral verbaal.Werk op een open afdeling met volwassenen patienten.
Patienten zijn ook nog steeds niet op de hoogte van mijn zwangerschap.Onbegrijpelijk,want je ziet het duidelijk,maar hou erg rekening met wat ik aantrek (veel vesten,dekkende kleding)dus het valt waarschijnlijk minder op.
Ik mag zodra ik aangeef dat ik niet meer op de afd. wil werken administratief werk doen.
 
Wat vind je zelf?

Ik kan me niet echt helemaal een voorstelling maken bij het werk dat je doet, maar krabben, slaan, bijten lijkt me in principe geen kwaad te kunnen. Als je wat langer zwanger bent wordt het anders..als de kinderen het weten en dan gericht je buik aan gaan vallen zeg maar. Je kindje zit nu nog helemaal verstopt achter je schaambeen dus nu lijkt me het nog niet gevaarlijk.

Maar een gesprek met je leidinggevend kan natuurlijk nooit kwaad en als je je er zelf niet prettig bij voelt is het natuurlijk zowieso een ander verhaal!
 
idd gewoon met leidinggevende gaan praten... dat heb ik ook gedaan, werk in psychiatrie met volwassen mensen... soms komt er idd ook agressie bij kijken... ik ga het niet opzoeken maar houd er wel rekening mee.. heb er ook met teamleider overgehad.. als ik me niet prettig bij gaat voelen gewoon aangeven zeiden ze!
 
idd gewoon met leidinggevende gaan praten... dat heb ik ook gedaan, werk in psychiatrie met volwassen mensen... soms komt er idd ook agressie bij kijken... ik ga het niet opzoeken maar houd er wel rekening mee.. heb er ook met teamleider overgehad.. als ik me niet prettig bij gaat voelen gewoon aangeven zeiden ze!
 
Terug
Bovenaan