gevaarlijk?!

een vraagje

iedereen heeft het altijd over, pas op dat ie niet op de tocht staat dat is gevaarlijk!
ik snap wel wat ze ermee bedoelen maar tot hoever gaat dit.

kan je met je kleintje (8weken)ook niet buiten op schoot zitten bij 25graden en een heel klein beetje wind/briesje?

nou gaan we binnenkort naar texel en daar waait het ook aardig!
hoe doe je dat?
we willen lekker over het strand met de draagzak, kan dit?

en tot wanneer is het niet meer gevaarlijk
 
Lastig is dat, he? Ik denk altijd maar zo; als ik zelf niet het gevoel heb op de tocht te zitten, zit het wel goed. Een briesje kan mijns inziens geen kwaad, is trouwens ook niet altijd te voorkomen.

Wij hebben ook een draagzak waar onze dochter (10 wkn) heel veel in zit. Als het hard waait, of als we op de fiets zitten, hoor je soms aan haar dat ze door de wind anders ademt/zucht. Soms krijgt ze dan traanoogjes. Op dat soort momenten zoek ik de luwte op of probeer ik haar af te schermen. Op 't strand is dat misschien wel wat lastig. Maar.....ze is nog niet verkouden geworden, terwijl ze dus best aan wat tocht/wind wordt blootgesteld.
 
hoihoi!!

Ik neem ons kleintje met 4 weken al mee naar buiten..!! Ik ging dan met de rug naar de wind zitten en hield hem dicht tegen me aan. Ook had ik een omslagdoek om hem heen gewikkeld. Ik denk dat hij het eerder te warm had bij me haha!!
Ons kleintje slaapt ook bijna elke dag wel buiten, dus is wel wat gewend. Houd het gewoon een beetje in de gaten... en ze kunnen best wel wat hebben :)
 
Hoi,

Dat vind ik ook altijd lastig, zelfs al heb ik nu mijn 3e, maar als het zachtjes waait laat ik ze gewoon buiten, wind is toch geen tocht, ze moeten er toch aan wennen denk ik maar, waarschijnlijk laten ze het toch wel horen als ze er last van hebben!

Groetjes MJ
 
Terug
Bovenaan