Gevaarlijke dingen gegeten

Hoi allemaal! Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger en weet dit pas sinds een paar dagen. Nu heb ik afgelopen 4,5 week veel dingen gegeten wat helemaal niet mag (omdat ik natuurlijk niet wist dat ik preggy was). Carpaccio, tonijn, rauwe zalm.. dat soort dingen. Kan dit kwaad voor het kleine embryootje?
 
Hoi rianne , er zitten bepaalde stoffen enzo in die dingen wat schadelijk kan zijn.. maar niet meteen hoeft te zijn nu.. dus zou je er niet te druk om maken aangenaam je het toch niet terug kan draaien ;) en vooral erop letten dat je het nu dus niet meer eet nu je weet dat je zwanger bent :)
 
Goh, zo vroeg in de zwangerschap is het vruchtje ook nog niet rechtstreeks verbonden met je bloedstroom, er is nog geen placenta. Komt wel goed
 
Gevaarlijk is een zwaar overdreven woord. Sommige voeding kan schadelijk zijn maar de kans dat het eten daarvan gevolgen heeft, blijft enorm klein. Gewoon vanaf nu laten staan, that's all.
 
He meiden! Dankjewel voor jullie reacties! Dat is ook zo, het is nog zo mini en niet verbonden met mn bloed nog dus ik laat het los en let er vanaf vorige week nu wel goed op :)
 
Terug
Bovenaan