Gevaarlijke mama

Ik  ben echt een topchaoot met die  stomme acties van me. Zoals ik van de week al schreef liet ik vorige week in alle drukte de hond en mijn meisje alleen achter in de woonkamer en vanavond had ik weer zo'n stomme actie.

Laura krijgt de rijstebloem altijd n de fles en daarvoor gebruik ik een papspeen. Voor de gewone flesjes krijgt ze een speen voor vanf 3 maanden.

Vanavond wilde ik de pap met de lepel geven omdat ze even geen fruit meer mag en dat was een drama. na iedere hap spugde ze het weer uit en begon ze te huilen, terwijl ze wel netjes haar mond open deed voor de lepel. Ik besloot toen haar slab doorweekt was dan ook maar een flesje te geven in plaats van door te gaan met vechten om de pap binnen te krijgen.

Ze viel aan op de fles en had hem binnen 3 (!!!) minuten leeg. Ik had nog niets door, maar toen ik net de fles opruimde, zag ik dat ik de verkeerde speen had gepakt in alle commotie. (Laura janken, Mattijs en ik een discussie of ik nou echt wel een fles zou gaan geven etc.)

Ik dacht wel dat dat kind vreselijke honger moest hebben, maar had er nooit bij nagedacht dat ik de verkeerde speen gepakt had. De volgende keer toch maar beter opletten!

Groetjes Ilona

Nou gevaarlijk ben je niet hoor!! Ik denk dat iedereen zoiets wel eens overkomt. Ze heeft zich blijkbaar niet verslikt in de te grote speen.
Dit zal je waarschijnlijk geen tweede keer gebeuren hihihi
Nog even een vraagje, ik las dat Laura geen fruithapje meer mag waarom is dat?

groetjes Sonja

Tja, was lekker, ik gaf al fruit, maar vanwege de plekken op de billen mag ze het niet meer. Ze had lekkere luieruitslag, maar dan precies op de elastiekrand van de luier, dus ik denk nog steeds dat het door het elastiek komt. Maar omdat ze met twee weken die abcessen had en nu Nutrilon Omneo krijgt ivm harde ontlasting, moest ik weer stoppen met fruit (en groente) en mocht ik pas weer beginnen als ze 6 maanden is.

Nou vond ze het fruit toch al niet lekker, maar ik was juist begonnen met groente (worteltjes) en dat halve potje vond ze echt niet genoeg!

Mattijs en ik hebben even overlegd (ik wilde het meteen al naast me neer leggen) en we hebben nu besloten dat we gewoon weer beginnen met de groenten als ze 5 maanden is en dan wel weer verder zien.

Groetjes Ilona

Hoi Ilona,
ach ja... kan toch gebeuren. Is geen bult aan gevallen toch? Wat vervelend dat Laura zo'n last heeft van luieruitslag. En dan precies bij de elastiek. Kan je daar verder niks aan doen?  Bijv. navelbandje of hydrofielwashandje onder de elastiek doen? Geen idee hoor, maar het lijkt me pijnlijk voor haar.
En ik las in een ander berichtje dat ze zich lekker aan het omrollen is. Dat doet Quinn ook sinds deze week. En dat is volgens mij juist vroeg. Ik las in Oei ik groei dat ze dat vanaf 6 maanden zouden moeten gaan kunnen dus....
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan