Gevaarlijke stoffen en zwanger

Heyhey
Ik heb een vraagje, ik weet niet of iemand hier er verstand van heeft.
Op mijn werk ga ik regelmatig om met straling, cytostatica en lasers. Nu weet ik dat ik die eerste twee moet vermijden tijdens de zwangerschap. Maar op de vraag op ik met lasers (het laseren van bijvoorbeeld nierstenen) kan werken, kon mijn vk geen uitsluitsel over geven. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
 
Dag,
Ik heb geen antwoord op je vragen maar andere plekken waar je dit eventueel na kunt vragen is bij een gynaecoloog en/of bij het RIVM (RIVM heeft voor mij uitgezocht of de kinkhoest vaccinatie in mijn geval veilig was omdat ik deze als kind niet mocht/heb gehad, vandaar dat ik denk dat je het daar na kan vragen.

Hopelijk krijg je snel antwoord op je vraag/vragen
 
Er staat me iets van bij dat de laser op zich geen gevaar kan vormen, echter wel als het bijvoorbeeld wordt gebruikt bij het laseren van aambeien aangezien je dan de damp in kan ademen en dit schadelijk is/kan zijn. Bij nierstenen denk ik dat het geen probleem is, maar zou idd de gynaecologen of het RIVM even raadplegen
 
Werk je zelf in een ziekenhuis? Daar zou dan iniedergeval een Hoger Veiligheidskundige en wellicht zelfs een arbeidshygienist werkzaam moeten zijn die je daar prima over kan adviseren. En anders inderdaad even navragen bij jullie bedrijfsarts. Er is veel uitgebreide informatie over welke stoffen schadelijk kunnen zijn tijdens je zwangerschap.
Goed dat je hier over nadenkt. 
 
Terug
Bovenaan