Gevallen - zorgen

<p>Ons kindje van 1,5 is enkele dagen geleden heel hard met zijn (ik denk achter)hoofd op de hoek van een muur gevallen. Heel hard huilen en meteen gekoeld. Er was niks te zien en na het koelen ging hij weer spelen. Enkele uren later was hij wel heel moe dus eerder naar bedje. </p><p>‘s Middags nogmaals heel hard op zijn hoofd gevallen, nu op de rand van de salontafel. Weer hard huilen en gekoeld, meteen een blauwe plek.</p><p>De volgende dag was hij om 9.00 al helemaal op (we zitten al zeker een half jaar op 1 slaapje). <br /><br /></p><p>Sinds het vallen zegt hij “auw” en wijst naar zijn hoofd. En wat me misschien nog de meeste zorgen baart is dat hij ontzettende huilbuien heeft. Normaal huilt hij zelden tenzij hij zich echt pijn doet. Nu wel 10x per dag hysterische huilbuien. Krijg hem amper getroost heel zielig. <br /><br /></p><p>We bellen toch maar even de huisarts vandaag maar hij is wel gewoon alert geweest verder. Je moet  oa letten op vocht uit de neus, is dit anders dan een loopneus? Die heeft hij ook zelden en nu wel.. geen covid overigens.</p>

Misschien dat het een lichte hersenschudding is? Dat kan erg vervelend zijn en als je 1,5 bent snap je nog niet waar pijn vandaan komt. Ik zou de huisarts even bellen inderdaad. Sterkte!

We dachten ook al aan een lichte hersenschudding inderdaad. Vandaag gaat het beter dus de huisarts niet meer gebeld, willen hem die onderzoeken niet aandoen als het niet persé nodig is. 

Bel voor de zekerheid alsnog maar wel de huisarts. Better safe then sorry. Wie weet krijg je alleen een wekadvies en verder niets maar het idee van vallen op het hoofd vind ikzelf gewoon eng. Veel beterschap en rustig aan

Ik zou ook gaan hoor. Beter een keer teveel gaan dan te weinig. Je weet t maar nooit met die kleintjes

Terug
Bovenaan