Gevallen

<p>Mijn baby van bijna 7 maanden kukelde voorover uit de wagen toen ik thuis was, ik deed zijn sjaal af en had hem net uit de gordel gehaald, ik wilde zijn sjaal in de box gooien, draaide mij terug om en zag hem naar voren kukelen op onze vloerkleed. Huilen huilen!!</p><p>Daarna gewoon weer normaal spelen, lachen, gieren. Moet ik nu de huisarts bellen. ? Ik voel mij nu zo een slechte moeder! </p>

Beste, als je kleine erna al snel weer aan het spelen,lachen,gieren is dan is er niks aan de hand hoor. Is even schrikken natuurlijk maar dit overkomt elke moeder wel eens! Je hoeft hiervoor niet de huisarts te bellen maar als je dit zelf prettiger vind kan je altijd even bellen

Dit gebeurt iedereen wel eens. Je bent geen slechte moeder :) Ik liep toen mijn zoon net 1 was bellend met mijn man achter de kinderwagen en rij plotseling over m'n zoon heen omdat ik vergeten was hem vast te zetten!! Nou, dan voel je je ook even slecht hoor, haha! Niks aan de hand, ze kunnen gelukkig wel wat hebben :)

Precies, niks aan de hand, gebeurd overal. Hier viel die uit ons bed (boxspring) of van de bank. Zelf een keer bijna van de commode maar was ik net op tijd bij zijn been (en hing hij goed te bungelen op de kop). 
je voelt je even heel slecht maar het kan nu eenmaal gebeuren. 

Het gebeurt echt elke ouder wel een keer hoor, voel je niet schuldig. Hier is m'n dochter een keer van ons bed afgerond terwijl ik ernaast lag te slapen en m'n andere dochter viel laatst van een glijbaan 2 meter vol naar beneden op haar buik...
Ook wel eens in her velletje van een vinger geknipt tijdens nagels knippen.
Ook ben ik een keer met winkelwagentje over een vingertje van m'n dochter gereden, toen moesten we naar de dokter want haar nagel lag eraf. Ze heeft nog nooit zo gegild en ik voelde me zoooo slecht, heb urenlang getrild en was echt een soort in shock, ik kreeg gewoon een migraine aanval die avond.

Dus echt, het gebeurt ons allemaal. Zolang je kindje daarna gewoon lekker gaat spelen en niet anders reageert dan anders, kan het geen kwaad hoor. Hij zal nog wel 100x vallen in zijn leven :) Hij heeft het echt niet onthouden en neemt het je heus niet kwalijk.

Hier ook een moeder die beide zoontjes van de commode heeft laten vallen. In een fractie van een seconde was het gebeurd. Éven niet opgelet.
En op de eerste verjaardag van mijn tweede zoontje is hij uit mijn armen gevallen. Breuk in zijn beentje opgelopen. Ik heb twee dagen gehuild van schuldgevoel. 
Die dingen gebeuren ? Zolang ze na een val maar hard krijsen.. de meeste valpartijen lopen met een sisser af. 

Tsja, leuk is het natuurlijk niet, en je kan altijd de huisarts bellen als je je zorgen maakt. Maar je kind zal vroeg of laat nog wel een aantal keer vallen. Hier was het regelmatig raak toen hij leerde zelf op de bank te klimmen en vervolgens toen hij leerde lopen en rennen (en dus ook struikelen), dan ben je er echt niet elke keer op tijd bij om je kindje op te vangen, maar wel om te controleren of er niets ernstigs aan de hand is en om te troosten uiteraard. ;) 

Als er echt wat aan de hand is zijn ze ontroostbaar en hé je ook wel echt het gevoel dat er iets niet goed is. 
Mijn man draaide weg van de commode om de luier in de emmer te doen, je raadt het al, er van af gevallen. Helaas verkeerd terecht  gekomen en arm gebroken. Ze was net 4,5 maanden. En we waren nog niet gewend dat ze zich al helemaal kon omdraaien. 
Ik had meteen door dat er wat was,  ontroostbaar, arm niet goed willen gebruiken, beetje gekalmeerd en meteen bij bewegen weer huilen. In ziekenhuis werd ik ook gerust gesteld. Het gebeurd vaker dan je verwacht en het zit in zo'n klein hoekje met die kleintjes. 
Zou me geen zorgen maken als je kindje doet alsof er niks is gebeurd, alleen maar goed teken. En vertrouw je het echt niet kan je gewoon contact opnemen met de huisarts  

Terug
Bovenaan