Gevallen

A

Anoniem

Guest
Vanmorgen is Fleur van de kommode gevallen. Draaide me eigen even om, naar de vensterbank naast de kommode en ik zie haar zo vallen.
Ik kon haar val nog breken, maar toch kwam ze met haar hoofd op de grond.
I.p.v. gewoon huilen ging ze alleen maar heel zielig knerpen. Van schrik heb ik 112 gebeld. Er werd voor de zekerheid een ambulance gestuurd en is ze thuis nagekeken. Gelukkig alleen maar een buil en een blauwe plek.
Toch ook een klein wekadvies gekregen.

Moet zeggen, ben wel heel erg geschrokken. Zo waarschuw ik mijn man er nog voor, pas op, ze is erg beweeglijk, en zo valt ze bij mij naar beneden.

Gelukkig weet ik nu wel gelijk dat alles goed is, maar denk dat ik in mn paniek wel erg snel gebeld heb.

En Fleur? die probeerde zich alweer om te draaien op het aankleedkussen.

Een geschrokken mama van Fleur

O, wat verschrikkelijk...

Ik snap helemaal wat je voelt
Ik werk op een kinderdagverblijf en ik stond samen met een collega kindjes te verschonen.
Mijn collega wilde een luier uit de la pakken die onder de commode liggen. Ze had zelfs haar hand nog op de buik van het kindje.
Een tel keek ze naar beneden en... hup daar lag de kleine spruit. En ik... ik stond erbij en ik keek ernaar. Het ging zo snel. Voor we het allebei in de gaten hadden lag dat meisje op de grond.
We konden wel door de grond zakken. Want we moesten het ook nog tegen haar moeder vertellen.
Gelukkig waren we met z'n tweeen en dat gaf wat moed, maar leuk is anders.

Nu ik zelf een kindje heb ben ik veel voorzichtiger en zorg dat ik alles binnen handbereik heb voor ik begin.
Ik heb zelfs een keer een baby'tje voorzichtig  op de koude grond gelegd omdat ik nog niet alles bij me had liggen. Beter zo dan vanaf die hoge commode op diezelfde koude grond

he wat naar. en wat zijn ze dan snel he.

Met dat bellen misschien was het niet nodig maar in zo een soort geval denk ik beter wel dan niet.
Wat nou als je niet gebeld had en je was er volgende week achter gekomen dat er wat mis zat.
Dan zou je je toch veel schuldiger voelen..............

Hoi,

Jeetje, wat zul je geschrokken zijn. Dan voel je je zo schuldig, maar het kan ons allemaal gebeuren.
Misschien een kleine tip....
Ons mannetje is ook ontzettend beweegelijk, om hebben wij het aankleedkussen een kwart slag gedraaid. Dat kan omdat onze commode vrij breed is. Als hij nu van het aankleedkussen rolt, dan ligt hij niet meteen op de grond, maar op de commode. Ook niet erg prettig, maar vallen is vervelender.
Misschien kan dit bij jullie ook?!?

Groetjes, Karin

Ohjee, wat zal je geschrokke zijn zeg!!
Je bent er zo vaak mee bezig, en dan nog gebeurt het.
Dat zal je altijd zien.
Je moet je eigen zeker niet schuldig voelen, het kan idd iedereen overkomen.
Gelukkig dat je dochtertje nix heeft, ik denk zelfs dat mama veel meer geschrokken is dan Fleur zelf (zo heet ze toch?)
Goed van je dat je gelijk 112 hebt gebeld, dat zou ik ook doen hoor!!
Dan zijn ze tenmiste gauw bij je.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan