Gevaren slaaptekort baby

<p>Ik maak me best zorgen. Mijn 11wk oude dochter slaapt al sinds geboorte slecht (enkel snachts en sinds deze week 7 a 8 uur achtereen) overdag niet</p><p>Ze is wel prikkelbaar dus weet dat ze meer nodig heeft.</p><p>Is dit erg schadelijk?</p><p>We hebben alles al gedaan dit te verbeteren. Lukt niet. Arts zegt dit te accepteren waant ze groeit goed (verborgen reflux) weet dat van rr enzo maar zeg dat niet want dat maakt me onzeker omdat ik dat probeer maar met deze mate reflux helpt dat niet. Ze zit al aan nexium.. Enfamil ar. Infacol. Microlax en forlax. Laatste is zelfs voor 6mnd en ouder maar geen andere optie ivm ernstige opstipatie</p>

Wat verdrietig en moeilijk voor jou en je kindje! Over onzekerheid kan ik aan alle kanten meepraten, ook over slecht slapen. Maar zó slecht slaapt mijne niet.
Qua zorgen over de ontwikkeling: mijn zus heeft vroeger erge kma gehad, maar nooit gezien door artsen. Mijn moeder zat met een eeuwig krijsend kind, wat 2 x 2 uur sliep per nacht. Voor 3 jaar lang. Inmiddels is mijn zus 30, heeft ze nergens achterstanden gehad tijdens de ontwikkeling als kind en heeft een universitaire master. Bij haar heeft dat slaaptekort dus weinig impact gehad. Ze slaapt nog steeds weinig trouwens, hehe.

Ja het is echt lastig. Kan niet wachten tot ze wat oude r is en kan zeggen wat er is en de dutjes minder belangrijk worden want het is elke dag een strijd... Ik zal echt niet de enige zijn maar soms word ik er echt bang van omdat baby's om me heen allemaal zo lekker lijken te slapen

Ach wat sneu. Slaapt ze ook niet in een draagdoek overdag? En een speentje? Heb je vast allemaal al geprobeerd. Heb geen advies verder maar veel sterkte! Is vast niet altijd makkelijk. 

Ja ze heeft een speentje maar helpt niet. Draagdoek wilde ze eerst wel maar nu niet mee want ze wil vaak van houding wisselen.. Ze wil wel op mij liggen maar vaak ben ik heel de dag bezig voor 1 uurtje slaap of niets. Ze slaapt ook nu net pas (om half1 snachts en wakker vanaf 6 uur vanochten ) hoop dat ze wat langer doorslaapt maar ze slaapt wel erg onrustig door oververmoeidheid

Je kan hulp vragen van een kinder fysio. Mijn baby was ook een zwaar oververmoeide baby met verborgen reflux, deze fysio(doorgestuurd via cb) deed de harvey Karp methode voor en hij viel als een blok in slaap. Omdat hij zo slecht sliep kwamen we ook in een patroon dat ik hem te veel voedde want wist van narigheid niet meer wat ik met hem moest doen met al dat gehuil. Toen het slapen beter ging heb ik eigenlijk nooit meer iets van de reflux gemerkt. 
Mijn vriend en ik hebben hem elke dag om en om per slaapje op de harvey Karp methode in slaap gewiegd voor 2 weken lang, hierna konden we hem steeds wakkerder op bed leggen en hierna viel hij rustig zelf in slaap in zijn eigen bed. Het kost heel wat moeite maar is het meer dan waard geweest.
Als je geïnteresseerd ben in de uitvoering hoor ik het wel haha 

Idd kinderfysio! Ze komen thuis en gaan meekijken. Bij ons hielp het ook hier. Mijn zoontje had ook reflux, helpt inbakeren misschien?

Terug
Bovenaan