gevecht met de fles

Hallo moeders,

Mijn tom is nu 5,5 maand oud en krijgt nog steeds volledige borstvoeding.
Graag wil ik langzaamaan overgaan op flesvoeding, omdat ik het nu wel genoeg vind.  Bij elke poging om hem KV te geven is het oorlog!
De laatste voeding is bij ons afgekolfde melk, omdat ik 's avonds ook wel eens werk, neemt hij wel gewoon uit de fles, zonder problemen.
Ik ben nu al een tijdje bezig, maar hij wordt al hysterisch als hij de KV proeft. Ik heb Nutrilon hypo allergeen  al geprobeert en ben nu bezig met NAN van Nestle.
Wat moet ik doen om mijn kind flesvoeding te geven?
Alle tips en trucs zijn van harte welkom!

Patricia en Tom

hoi hoi

das inderdaad niet leuk dat gevecht
ik heb daar zelf geen ervaring mee,toen ik van bv over ben gegaan na fles,
ging het met onze dochter in 1x goed.heb de kromme fles van difrax,
en gebruik daarbij de kers vormige speen van difrax maat s.
dit is een ronde tepelvormige speen,voelt aan als een moederborst.
ik gebruik voeding van friso normaal.
ze hebben mij verteld dat de friso wat zoeter smaakt dan andere merken.
of dat zo is,weet ik dus niet ,want heb ik niet uit geprobeerd.
rianka is nu bijna 5maand en heeft nu de maat m van diezelfde speen,ivm in de laatste fles doe ik nu nutrix door.(word de melk  wat dikker van).
hoop dat je er wat aan heb,aan dit verhaal.

groetjes renate & knuffel van rianka

Hai Patricia,

Als ik het goed gelezen heb is de fles zelf geen probleem, maar de kunstvoeding. Ik herken dit van mijn zoontje. Wat wij hebben gedaan is afgekolfde voeding en kunstvoeding mengen. In het begin echt maar een heel klein beetje bij de afgekolfde melk en zo langzaam opbouwen totdat het merendeel in de fles kunstvoeding is. Zo kon hij langzaam aan de andere smaak wennen en is het uiteindelijk goed gekomen. Want ook hier was het een heel gevecht. Succes!

Hoi Patricia,

Onze zoon is gelukkig zomaar overgestapt van de borst naar de fles.
Heb je wel eens borstvoeding geroken of geproefd? En heb je datzelfde gedaan bij de flesvoeding? Dat is nogal een veschil. Borstvoeding is zoet en de flesvoeding niet. Logisch dat jouw kindje dat niet leuk vind. Die " vreetbeer"   van ons maakte het dus niet uit.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt dat de voeding van Friso (de normale voeding) ook zoetig is van smaak. Misschien zou je die kunnen proberen.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

natuurlijk is het gewoon wennen aan een andere smaak. maar ook ik heb doorgezet en niet al gauw overgestapt naar een ander merk maar wel gemengd met bv en dan idd steeds minder bv erbij.

succes

Terug
Bovenaan