Gevecht met luier aandoen

<p>Wie heeft een goede tip? Mijn zoontje van 6 maanden is zo bewegelijk, wat nu resulteert in dat een luier aandoen bijna niet te doen is. Zodra hij op het aankleedkussen ligt wil hij alleen maar draaien en alles om zich heen vastgrijpen. Ook als ik alles om hem heen weg leg, is hij alleen maar aan het draaien. Zodra ik hem weer recht leg is hij alweer gedraaid. Dit betekent dus dat het soms echt 10minuten duurt voordat er een luier goed zit. Wie heeft de gouden tip? Owja afleiden met een speeltje werkt niet, want hij wil alleen maar draaien, draaien, draaien</p>

Groot portie geduld hebben! Luierbroekjes zijn handig nu. Je kan er weinig aan veranderen, na een paar weken gaat deze fase vanzelf weer voorbij, gelukkig!

Hier ook hetzelfde, onze zoon is nu een jaar.. als ik niet goed oppas dan valt hij van de commode af. Bij ons werkt het als hij afgeleid wordt, ik praat tegen hem, soms zing ik zijn favoriete liedje, met een speeltje of iets anders dat hij zelf mag pakken (hebben een plankje met spulletjes op zijn commode). En soms is het ook gewoon ‘nee’, hij lijkt dat te begrijpen.. 

Terug
Bovenaan