Gevecht op de aankleedkussen

Hallo allemaal,

Ik ben zo benieuwd of dit herkenbaar is en HOE jullie hiermee omgaan of in ieder geval rustig blijven haha..

Mijn zoontje van 4mnd (jup dus ook in de 4e sprong) huilt ineens tijdens het omkleden en luier verschonen. Naja huilen is het niet meer maar echt krijsen eigenlijk. Hij vindt het totaal niet meer leuk terwijl hij het eerst helemaal niet erg vond! Vooral als ik de luier om wil doen dan begint het gedraai en gejammer... Ik dacht eerst zou die dan ergens pijn hebben maar overal waar ik voel heeft hij volgens mij geen pijn? Hoort dit bij de sprong? Vriendinnen van mij zeiden dat zij hetzelfde meemaakten vanaf deze leeftijd tot 2 jaar ongeveer... ?

Ik hoor het graag!! ?
 
Ja dat duurde hier wel een tijdje en is met 16 mnd nog wel eens ? Wij hebben gewoon geleerd snel te handelen. En het hielp na een maand of 6 wel om dingetjes te geven om te bekijken. Borsteltje, billendoekjes, een knuffeltje. Veel interactie ook. Kiekeboe, zingen, aankijken. 
 
Thanks voor je antwoord!
Ik vraag me zo af waarom het eigenlijk is, vooral eventjes de luier verwisselen hoeft niet zo lang te duren maar zodra ik een nieuwe pak begint het al... Misschien willen ze helemaal geen luier om? ???‍♀️
 
Ja wat Lewis zegt! Ik maak er meestal een feestje van door al zingend en dansend naar het aankleedkussen te lopen, en dan neerleggen. Blijven zingen, interactie met hoofd dichtbij, toet toet met z'n neus en inderdaad soms wat geven, vochtig doekje, hydrofiel washandje of tube crème (dicht haha)
 
Dankje AnoukHP voor je antwoord! Ik blijf geduldig dan doorgaan met wat ik al deed. Een vochtig doekje heb ik nog niet geprobeerd omdat hij nu alles in zn mondje stopt ? maar ik gebruik zelf de waterwipes dus dat zo denk ik niet heel erg zijn misschien ?
 
Is hier nog steeds ellende met verschonen haha mijn zoontje is inmiddels 1. Als je kindje wat ouder is kun je hem makkelijk afleiden met speelgoed of een boekje. Je wordt hierin vanzelf creatief. Je kindje is nu nog erg jong dus echt iets in zijn handen houden zal nog niet lukken. 
Misschien een overbodige vraag maar misschien heeft je kindje last van zijn oren? 
 
 
Van zijn oren? Oh.. Zou dat ook een reden kunnen zijn? Ik merk heb ooit 1x de dokter gebeld omdat ik zijn oortje vind stinken.. ? Maar verder merken we niks aan hem dat hij last heeft van zijn oren. Dat ene oortje dat stinkt komt ook in het water als we hem in bad doen weet niet of het daarom stinkt omdat het water misschien alle viezigheid meeneemt naar buiten ofzo..
Zijn er nog andere symptonen als hij last heeft van zijn oortjes? Want als we hem neerleggen in bed bijv huilt hij niet.
 
Bij ons begon het met een maand of 5 en het is met vlagen nog steeds (en hoe ouder ze wordt hoe lastiger want ze kunnen steeds meer qua bewegen). Dan gaat het weer een paar weken goed en dan weer niet. Idd krijsen, draaien, schoppen met de beentjes. Ik heb zovaak gedacht dat er dan wat aan de hand was (soms was dat ook zo, dan had ze rode billetjes) maar over het algemeen leek er niks mis. Het kan dan bij de volgende luier ook alweer 'vergeten' zijn. Toen ze nog te klein was om iets goed vast te pakken ging ik heel vaak met sleutels boven haar hoofd rinkelen, dat werkte fantastisch. Nu geef ik haar gewoon een pak luier doekjes (dicht) of een knuffel of speeltje. Hou vol dus :) en het is heel normaal.
 
Terug
Bovenaan