Geveld door de griep

Daar lig ik dan op de bank. Geveld door de griep. Na vorige week al een buikvirus te hebben gehad, is nu de griep aan de beurt. Wat voel ik me ellendig. Met de laptop op schoot probeer ik nog een beetje afleiding te zoeken.
Maak me wel een beetje zorgen hoor. Ik hoorde van de verloskundige dat koorts geen kwaad kan voor de baby, maar toch vraag ik me af of alles nog wel goed gaat daarbinnen en ben ik toch wel een klein beetje bang.  De baby kan het toch ook niet als prettig ervaren dat z'n moeder de hele dag gigantisch loop te hoesten? Ik heb zelfs spierpijn van het hoesten. Met paracetamol probeer ik deze dagen maar door te komen.
Nog 3 weken, dan mag ik eindelijk weer naar de verloskundige en hoor ik het hartje weer.
Het liefst ga ik morgen al, al is het alleen maar om het hartje heel even te horen. Maar ja. toch nog maar een paar weken volhouden.
Sorry hoor, wilde gewoon even m'n verhaal kwijt.

Miranda

Hee Miranda, join the club! Ik ben vanaf woensdag ziek, toen de hele dag met koorts op bed gelegen. Ook ik maakte me zorgen voor de babies, maar zolang de koorts niet te hoog is (dus inderdaad aan de paracetamol), is het niet erg. Het hoesten lijkt me inderdaad geen pretje, want m'n buik schommelt dan behoorlijk heen en weer.
Nou, weekendje rustig aan doen. Het heerst (op mijn werk 5 zieken), dus helaas de dans niet ontsprongen. Misschien toch door verminderde weerstand?
Beterschap meid!

O getver, Miranda! Wat balen, joh! Ik weet nog goed hoe vervelend het was toen ik buikgriep had tijdens de zwangerschap van mijn dochter en dat vergeet ik ook nooooit meer!
En je gaat je toch zorgen maken om het kindje... Ik kan uit de ervaring van toen zeggen, dat ze net zo levendig was als daarvoor (ik was toen een week of 24 zwanger) en dat zij wel nam wat ze nodig had.   Misschien een klein beetje geruststelling.

Heel veel beterschap en dan vind ik bij deze dat je genoeg ziek bent geweest tijdens je zwangerschap ;-)

Liefs, Kaskes

Gelukkig gaat het nu iets beter. De koorts is in ieder geval minder. Morgen toch maar even naar de dokter ivm het hoesten, keelpijn en oorpijn.
Ik hoor inderdaad van iedereen dat het voor de baby geen kwaad kan, maar misschien dat ik morgen toch even de verloskundige bel of ik het hartje even mag komen luisteren. De volgende controle is namelijk pas over 2,5 week en ik ben nu bijna 17 weken en voel dus ook nog niks. De verloskundige zal het toch niet raar vinden? Het is in ieder geval wel beter voor mijn eigen rust.
Mamarie ook beterschap en Kaskes, je hebt gelijk. Ik vind het nu wel genoeg met al dat ziek zijn. Vanaf nu ga ik voor 23 gezonde weken!!

Liefs, Miranda

Gewoon bellen, daar is een vk toch voor, om jouw vragen en onzekerheden te beantwoorden. Als ik maandag niet al een afspraak had, dan had ik ook gebeld. Doen hoor!

hoi

en nog de vk gebeld??

hier ook een zieke, helaas en dat ook voor de 2e keer deze zwangerschap. heb volgende week vrijdag pas een afspraak bij de vk en maak me stiekem toch wel zorgen. ben nog aan het overwegen of ik ga bellen.
maar bleeeeehhhhhhhhhh wat kan je je dan beroerd voelen zeg! BAH! alles zit dicht in mn hoofd, ik zweet me een ongeluk en heb het dan koud en gisteren kwam ook alles er weer uit. hopelijk duurt het allemaal niet te lang en zijn we allemaal snel weer beter!!!

sterkte en beterschap

Belle

Hoi Belle,

Ik voel me gelukkig al iets beter. Moet denk nu vooral weer aansterken, even goed gaan eten enz. Dus ik denk dat ik deze week wel lekker thuis blijf.  Ik werk nl. met baby's en er heerst op het moment ook van alles, dus kan ik beter eerst zorgen dat het weer helemaal goed gaat anders heb ik het zo weer te pakken (tja, en moet natuurlijk nu ook aan dat kleine wondertje binnenin me denken).
Nee, ik heb de verloskundige niet meer gebeld. Zondagavond stond ik voor de spiegel en toen ik m'n buik zag dacht ik opeens: "Het zit echt wel goed daarbinnen!"
Gisteren was ik bij  de dokter en ook hij zei dat ik me absoluut nergens druk om hoef te maken, dus dat doe ik dan ook niet.
Het liefste zou ik iedere dag het hartje wel even willen horen, maar ik moet er gewoon op vertrouwen dat alles goed gaat. Anders kan ik me de hele zwangerschap wel druk gaan zitten maken en dan duurt het heel erg lang allemaal. Dus ik wacht netjes tot ik weer naar de vk mag.

Hopelijk ben jij ook weer gauw iets opgeknapt. Doe in ieder geval maar rustig aan!!

Groetjes, Miranda

Hier ook een zieke!
En ik maak me ook toch wel zorgen!
Ik had gister 1 dag flinke koorts 39.9! Voelde me erg beroerd! En dan mijn vriend die in het buitenland zit, dus heb me laten verwennen door mijn moeder! (de schat)   Mocht ook niet van ze naar huis, en moest daar blijven slapen! Maar goed... ik maak me ook zorgen over die kleine! Ben nog steeds niet lekker! Maar de koorts is weg gelukkig! Nu alleen nog benauwd en keelpijn!
Ik heb de VK toch even een mailtje gestuurd met de vraag n hoeverre het kwaad kan voor de kleine!  Even afwachten op het antwoord!

Liefs  

Terug
Bovenaan