geven van bv met een fles???

Hoi allemaal,

Sinds mei ben ik de trotse moeder van Jasper. Tot die tijd was ik regelmatig te vinden op het meimoeders 2005 forum. Ik vind het ideaal. Je kunt anderen advies geven en zelf ook advies vragen. Nu ben ik voor het eerst op het 0-1 jaar forum en wil heel graag jullie advies.

Mijn zoontje is inmiddels 14 weken oud. Vanaf dat hij 6 weken oud was kreeg hij gem. 2x per week een flesje borstvoeding (Aventfles) Hij dronk hier wel uit maar het ging niet van harte.  Hij dronk de fles ook zelden helemaal leeg (150 cc)  Sinds 3 weken is het helemaal muizen. Wanneer het Jasper niet lukt om de speen in 1 keer goed te pakken dan is het brullen geblazen. (het schijnt ook wel een temperament jongetje te zijn) Help!!! Over een aantal weken moet ik weer aan het werk en moet hij toch echt uit een fles drinken. Wij proberen nu de difrax fles maar dat helpt ook nog niet echt. Van het consultatiebureau hebben wij het advies gekregen om dagelijks een fles te geven maar dit kost mijn man erg veel energie want het geven van een fles aan een kind dat steeds harder gaat brullen is niet leuk. Mijn voorraadje ingevroren borstvoeding gaat zo ook wel snel op  want af en toe weigert hij helemaal en moeten wij de fles leeg gooien omdat je het niet opnieuw kunt  verwarmen.
 
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en nog wat tips heeft voor ons?
 
Alvast bedankt voor jullie reactie...en tja de volhouder wint toch?

Groetjes Henriet en een koppige Jasper.

 
Inderdaad, de aanhouder wint. Ik had hetzelfde probleem. Totdat ik elke
dag 1 flesje aanbood met ongeveer 20 ml moedermelk. Even om te wennen.
En het wende al beter, nu gaat het heel goed. Ik ben ook bezig geweest
met een groot stuk aluminiumfolie om de fles. Dit kraakte en glom en
was heel interessant. Kijk, hij kan het wel want hij heeft er uit
gedronken. Het is echt een kwestie van overschakelen en wennen.

Succes, marijke

 
Wij hadden in het begin ook problemen. Wat bleek, Merel vond melk die goed op temperatuur was (altijd bang dat we te warme bv in fles gaven, voelden we altijd goed met de pols) gewoon te warm om te drinken. Toen we de melk iets minder verwarmden was het geen probleem meer.

succes,

Esther
 
Hoi,



Je zou ook nog eens bij een lactatiekundige om de Breast Bottle Feeder
kunnen vragen. Dit is een soort fles in de vorm van een borst. Ik heb
het ding inmiddels de neptiet genoemd en mijn dochter heeft er erg veel
profijt van gehad.

Ze kon in het begin niet goed drinken en tepel-speen verwarring speelde
ook mee. Omdat ik heel erg veel pijn met borstvoeding had,   ben ik
overgestapt op deze "fles" omdat je kindje hetzelfde doet als met de
borst, namelijk drinken ipv zuigen.

Deze neptiet kun je dus ook door iemand anders laten geven en kun je op
een later tijdstip nogmaals proberen je kindje aan de fles te laten
wennen.



Groetjes Maaike

 
Hallo Henriet!
Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar, en ik heb 11 maanden hem borstvoeding gegeven. Toen hij 6 weken oud was hebben we hem ook 2 x per week bv met de fles gegeven. Bij ons ook hetzelfde probleem als bij jou....hij dronk niet of heel weinig uit de Avent fles. Na een aantal keer hebben we een Difrax fles+ speen geprobeerd, dit hielp ook niet. Toen heb ik een 3-standen speen gekocht van Bibi, en ja hoor het probleem was verholpen, hij had nog nooit zo snel zijn fles leeg!
Misschien heb je wat aan deze tip!

Alma
 
Hoi,
Ook ik had problemen om Stan aan de fles te krijgen...
Vanaf de lftd van 5 weken hadden we heel netjes elke week een fles bv gegeven met de brede difraxfles en dat ging erg goed. Maar we hadden het een paar weekjes "verwaarloosd" en geen fles gegeven, dat hadden we geweten. Meneer wenste geen fles meer. En hij zou een week later proef draaien op het KDV!!! Stress bij moeders natuurlijk. Ik heb me toen, na een aantal dagen worstelen, één dag voorgenomen om hem niet de borst aan te bieden, maar de fles. Het was janken van hem (en van mij) maar uiteindelijk koos hij toch eieren voor zijn geld en dronk hij de fles leeg. Wat was ik opgelucht!! Daarna hebben we voor de zekerheid elke dag een fles aangeboden om hem er weer goed aan te laten wennen.
Het kan zijn dat als je kleine tepels hebt, dat een gewone speen (dus geen brede speen) beter geaccepteerd wordt. Die ervaring had een kennis.
Veel succes en sterkte!

Groetjes Marieke
 
Hai Henriet,

Hier ook een moeder van een ex flesweigeraar. (gebeurt natuurlijk altijd net vlak voordat je weer moet beginnen met werken. Stresss.) Wat bij ons hielp wat een druppeltje vitamine D op de speen van de fles. Dat vond ze zo lekker dat ze begon te zuigen en dan had ze ineens door dat ze ook melk kreeg en bleef ze zuigen. Je moet hiermee alleen oppassen dat je kinsje niet teveel vit. D krijgt, want ze mogen niet meer binnenkrijgen dan het voorgeschreven aantal druppeltjes.

Verder weet ik (uit ervaring) dat er een Ellen is op het borstvoedingsforum (www.vbn.borstvoeding.nl en dan naar forum) die een hele lijdt heeft met tips die je kunt proberen. Wie weet dat je daar daar een keertje naar kan vragen.

Succes ermee!

Willemijn
 
Terug
Bovenaan