Gevoel van onzekerheid

Ik ben morgen 12 weken zwanger van mijn 2e kindje. Ik merk deze dat ik deze keer erg onzeker ben: onzeker dat alles goed gaat. Ik heb 2 echo’s gehad. Een extra omdat ik buikpijn had. Maar telkens was er een mooi kloppend hartje te zien. En bij de 2e echo was het kindje al wat aan het bewegen. Ik ben zo bang dat het alsnog mis gaat. Ik doe zelfs om de zover dagen een test en iedere keer is deze positief. Maar ik ben bang dat ik door bukken, buikspieren aanspannen, naar voren buigen of mijn dochter tegen me aan houden, dat het kindje in de verdrukking komt. Ben zo bang dat kindje zoiets niet overleeft? Ik voel de baby ook nog niet. En zie mijn buik nog niet groeien (terwijl het de 2e zwangerschap is) Misschien speelt dat ook wel mee?Herkent iemand dit? Hoe groot is de kans dat hetNu Nog mis kan gaan? Ik heb 26-1 de termijn echo. Hopelijk kan iemand mij een beetje gerust stellen<br /><br />
 
Ik ben nu zwanger van mijn 2de kindje, 31w nu. Maar ik ervaarde dit aan het begin van deze zwangerschap ook heel erg, veel meer de angst dat het eventueel fout zou gaan en alles, terwijl ik bij de eerste daar bijna geen last van had. Geen idee hoe dit kwam maar gelukkig naarmate de weken verstreken werd dit steeds minder, en het is normaal dat je het nog niet voelt is nog wel vroeg. Ik kan geen exact moment aangeven dat dit echt weg ging. Hopelijk word het snel minder!
 
Als je er geen invloed op hebt, probeer je dan geen zorgen te maken. Stress is niet goed voor de baby. Als je al 2x een levend kindje hebt gezien is de kans dat t misgaat zooooo klein. En je kan het er iig niet uit stoten, bewegen of anderszins. En voelen? Je bent 12 weken! Dat duurt nog wel even hoor! En geen buik? Je baby is een garnaaltje, echt niet gek dat je geen buik hebt. Ik was ook wel eens bezorgd hoor bij nr 2, na een eerdere miskraam, maar je bent al zo ver! Geniet ervan!
 
Hey! Ik ben nu ook 12 weken van de tweede en herken wat je zegt wel, al heb ik het niet zo extreem. Bij mijn dochter was ik veel bewuster van het groeien van mijn buik en borsten. Terwijl ik nu dat helemaal niet heb. Wel een prima termijnecho gehad (ik was overtuigd dat ze zouden zeggen dat ik een miskraam had). En nu ben ik ook wel zekerder geworden. 
Mijn advies is, stopt met die testen. Het komt echt goed. Van bukken, tillen krijg je echt geen miskraam. En na de 26e definitief de knop omzetten. De baby ga je pas veel later voelen (als je placenta voor zit kan dit echt wel tot na de 20e week zijn, ook bij een tweede) 
 
Misschien stelt het je een beetje gerust dat tot 12 weken je embryo en baarmoeder nog veilig verstopt zitten achter je schaambot. Sowieso kunnen bukken, buikspieren aanspannen etc. geen kwaad, maar op dit moment zit je kindje dus nog extra goed beschermd. Een buik ga je over het algemeen dus ook pas zien als je baarmoeder boven het schaambot begint te groeien. Veel succes dinsdag!
 
Ik ben ook 12 weken en voel niks. Ook erg onzeker. Geen klachten. Niks. 2 echo's gehad en die waren dikke prima. Je kindje zit safe daar, en je buik kan ook pas later gaan groeien. Ik heb ook geen buik nog. Veel sterkte en niet te veel stressen. Liefs
 
Terug
Bovenaan