gevoel van "zwanger zijn"

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik vraag me af, ik hoor/lees wel eens dat vrouwen zich: "echt zwanger voelen!"
Wie herkent dit en wie niet?
Hoe voelt dat dan volgens jullie? Iedereen voelt dat toch anders?

Groetjes Anna

Hoi!

Ik kan niet uitleggen hoe dat voelt. Maar ik kan je wel het verschil vertellen.
In april testte ik positief. Maar ik had er helemaal geen gevoel bij, niet de behoefte om het te vertellen, niet de behoefte om gelijk de boel hier te verbouwen, spulletjes te kopen enz.   2 dagen na mijn positieve test ging het mis, net of ik voelde dat het niet goed zat.
Nu heb ik dus gelijk weer een positieve test, ik was helemaal in de wolken. Het voelde deze keer wel goed.
Ik heb ook erg veel moeite om niks tegen mijn ouders en vrienden te zeggen. Zou het wel van de daken willen schreeuwen!!!
Heb verder geen kwaaltjes maar ben wel snel moe.
Ik denk dat ik me dus in april niet echt zwanger voelde en nu wel.
En voel jij je echt zwanger?

Liefs, Larissa

Hoi Larissa,
Tja ik weet niet of ik me zwanger voel. Ik durf het aan de ene kant niet goed uit te spreken. Toen ik in december zwanger was had ik er geen gevoel bij omdat ik niet wist HOE dat moet voelen (klinkt raar he?)In januari heb ik een miskraam gehad.
Nu ben ik weer zwanger (6e week) en telkens als ik wat voel of als ik moe ben, "voel" ik me zwanger. Ik ben er ook heel erg blij mee, maar ik denk dat ik niet TE wil reageren omdat ik bang blijf dat het weer mis gaat........
Soms denk ik: "het zal  toch niet goed gaan"
erg he?
Ik heb wel het IDEE dat ik zwanger ben hoor, maar of ik me ook zwanger VOEL?
Liefs Anna

Hey,

Ik ben juist vandaag 18 weken zwanger
Ik wist pas dat ik zwanger was op 10 weken,ja is laat he.
Men regels bleven uit en zo maar was veel vermagerd en veel stress dus ik dcht dat het hierdoor kwam.
Ik voelde mij ook helemaal niet zwanger,nu vanaf ik het wist,voelde ik me ineens wel zwanger,het leek of men buik begon te groeien en zo.
Was het nu van ervoor al zo maar datik dit niet zag omdat ik ook totaal niet aan een zwangerschap dacht weet ik niet.
Nu de enige kwaaltjes dat ik had was een beetje moe zijn,maar misselijk ben ik dus bijna nooit geweest,dus het voelde ook niet echt aan dat ik zwanger was,was wel een raar gevoel,want ja je weet het wel maar je voelt het niet he en heb ik wel veel gedacht dat er iets niet in orde was,maar was dus eigenlijk wel alles in orde.
Nu ben ik dus 18 weken en sinds een week of twee voel ik af en toe mijn kindje,in het begin wist ik niet goed wat dit was want iedereen sprk over die bekende brubbeltjes en zo maar dat had ik niet,ik voelde dus echt kleine stampjes maar langs de andere kant geloofde ik het niet.
Nu ondertussen kan ik het gevoel beter herkennen en het is dus echt wel het kindje.
Als ik mijn hand op men buik leg(en het heeft er zin in) dan reageerd het daar wel op,is echt wel leuk hoor en moet zeggen nu voel ik mij dus echt wel zwanger,dit gevoel zal ook sterker worden naargeland het vorderen van de zwangerschap.
Je krijgt echt een band met je kindje en dat gevoel ja kan het echt niet omschrijven hoe leuk het is.
Jullie zullen je binnekort ook wel zeker en vast zwanger voelen hoor,denk dat het ook een beetje een gevoel is dat moet groeien en hoe langer je je babytje draagt hoe meer je er van houd :)

Groetjes orchideke

Hoi Orchideke,
Leuke mail heb je gestuurd!
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen!
Ik moet dus nog ff wat geduld hebben!!!!
Bedankt!
Anna

Hoi

Ben morgen 23weken zwanger en voel me echt niet de hele dag zwanger. Toen de test positief was, voelde ik me geweldig! Die dag vergeet ik ook niet snel. Ik voelde me op en top vrouw en mijn man o zo trots. Maar we wisten niet zeker hoever ik was en na een bezoekje aan de verloskundige kreeg ik erg mijn twijfels. Ze voelde en hoorde niks! Wat was ik onzeker zeg. Ik dacht dat het misschien aan mijn hormonen zou liggen ofzo, dus heb weer een test gedaan en die was overduidelijk weer positief. Na eerste echo bleek ik 9 wkn.te zijn en dat was zo bijzonder. Duidelijk een klein mensje te zien!   En voelde me weer zo fijn zwanger die dag. Maar ja, je ziet en voelt niks en het sinds kort voel ik pas wat rommmelen. En eindelijk begint mijn buik te groeien. Nu voel ik me meer zwanger en kan er echt van genieten, maar ik heb die "roze wolk" niet meegemaakt. Maar als ik in de spiegel kijk en zie mijn groeiende buik, voel ik wel dat trotse zwangere gevoel. En dat gevoel is juist niet uit te leggen. Moet je ervaren, dat voel je vanzelf. Niet altijd, zoals ik, maar soms heel intens.

Luister naar je zelf en je lichaam en ookal duurt het ff, het is het wachten waard!

Groetjes marian76

Ik heb 4 dagen voor mijn NOD (ongesteldheid) getest omdat ik wist dat ik zwanger was en ja dat bleek ook, voel me wel heel anders, daarom kan ik me niet voorstellen dat vrouwen niet weten dat ze zwanger zijn en bv in het vliegtuig ofzo bevallen haha
Ik heb gelukkig niet megalast van hormonen maar wel moet alles schoon en klaar zijn :)

Ik voel me wel anders maar het is meer een gevoel kan het niet uitleggen!

Misschien scheelt het wel dat ik met 8 weken al buikje had en de VK enzo dachten dat ik een tweeling had ofzo Maar mijn baarmoeder lag gewoon gekanteld en was extra groot :p Dus had al snel een buikje (laat je wel meer zwanger voelen denk ik)
Daarentegen hadden die extra kilo's nog wel even weg mogen blijven (13 kilo met 25 weken haha)

Wij hebben een angelsound gekocht en met 10 weken heb ik het hartje voor et eerst zelf kunnen horen, dat scheelt zoveel stress, 1 keer per week of als je heel onzeker bent!
En het is zo'n leuk moment met je man of vriend (dan kan ie ook wat doen!) mannen voelen zich vaak een beetje hopeloos :p

Terug
Bovenaan