Gevoel van scheurtjes in mijn buik

Lieve mama’s ,
Ben benieuwd of jullie dit ook hebben of hebben gehad???
Maar sinds 2 dagen voel ik als ik moet hoesten of mij uitrek als er op bepaalde plekjes iets scheurt van binnen.
Net zo’n gevoel alsof je een droge huid hèbt wat scheurt maar dan dat gevoel binnen in mijn buik.
Ik ben 21 weken zwanger.
 
Ik herken dit! Heb je misschien ook last van je darmen? Ik heb dat scheurende gevoel namelijk als ik last heb van verstopping. Pijnlijk maar onschuldig. Je weet zelf het beste of dit bij jou ook het geval kan zijn :)
 
Heb ik ook, bij mij steeds als ik mijn broek omlaag of omhoog trek, alsof er onder de huid iets scheurt of beweegt, steeds op dezelfde plek. Heb het al weken (ben nu 28 weken), nooit zo bij stil gestaan wat het kan zijn, doet geen pijn bij mij.
 
Ik heb dit met mijn voeten. Volgens de vk komt dit doordat je groeit, huid wat krap wordt en dan inderdaad het gevoel van “scheurtjes” kan ontstaan. Kan op alle plekken in je lichaam voorkomen.
 
Klinkt bekend. Bij mijn vorige zwangerschap voelde het echt alsof mijn buikwand en navel zou scheuren als ik moest lachen. Deed enorm pijn. Maar ik heb er niks aan over gehouden gelukkig, zelfs geen striemen. Blijkbaar zit mijn navel hoger dan gemiddeld, haha!
 
Terug
Bovenaan