Gevoelig kindje

Hoi alle,
ik vraag mij af of iemand zich herkent in dit verhaal. Mijn kleine is nu anderhalf en is eigenlijk sinds de geboorte erg 'gevoelig' voor van alles. Begon met een KMA, maar ook sprongetjes, ontwikkelingen etc. gaan erg dramatisch. Sinds de geboorte dus al veel huilen, snel ontevreden erg gevoelig en dat gaat nog steeds zo, hij springt onwijs snel in 'zeur/huil' stand en staat zelfs 9 van de 10 keer zo op na zijn slaap.. Herkent iemand zich hier in? Ik vind het niet perse normaal gedrag, hij staat altijd aan. Nooit gehad dat hij vroeger op de speelmat kon liggen spelen, want altijd huilen en nog steeds is het dus erg pittig (gelukkig ook betere momenten). Misschien is het raar, maar kan hier een achterliggende reden zitten of evt. een diagnose?
 
Heb je al een gediplomeerd osteopaat bezocht? Een goede osteopaat kan het eventueel opsporen als er een fysieke oorzaak is. (Pas wel op, osteopaat is geen beschermde titel, dus zoek wel een gediplomeerde.)
Als dat niet helpt schakel een kinderarts in. Hoe oud is het kind?
 
Herkenbaar! Mijn dochter was als baby ook best pittig. Moeilijk slapen, veel behoefte aan nabijheid, speelde niet echt. Inmiddels is het een doodnormale peuter van 3,5 jaar die prima slaapt, heerlijk zelf kan spelen maar ook nog wel behoefte heeft aan nabijheid. 
 
Terug
Bovenaan