gevoelig linksonder buik

Hoi,

Ik ben bijna 18 weken nu. En ik merk sinds een week dat als ik mijn linkerbeen optrek om een sok, broekspijp of schoen aan te doen dat het linksonder in mijn buik "pijn" doet/gevoelig is. Het heeft dus waarschijnlijk te maken met het spannen van mijn spieren.
Of het nu mijn darmen of mijn baarmoeder of iets anders is.. ik weet het niet. Maar komt dit bij een van jullie bekend voor? Maandag ga ik maar eens bellen.. maar weet niet of ik hier voor bij de verloskundige of bij de huisarts moet zijn. Als ik op mijn linkerzij lig en beweeg voel ik het ook.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groetjes, Una
 
Hoi Una,

Ik heb dit ook gehad. Voorals als ik op mijn linkerzij ging draaien deed dit zeer. Volgens de vk is dit omdat het kindje dan in de verdrukking komt als je op die kant ligt. Het zelfde geldt voor als je bukt. Bij mij bleek dat het kindje nogal opgevouwen lag en dus las van had als ik voorover boog. Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken en goed luisteren naar je lichaam. Ik wens je nog verder een hele fijne zwangerschap toe.

Liefs Vera
29+3
 
Misschien is dit bandenpijn. Ik had dit midden op mijn buik en als ik op mijn andere zij ging liggen. Dit kan behoorlijk pijnlijk zijn. Helaas kan het ook tot het einde van de ZS duren., Zoals bij mij (40+6)
 
Hoi Vera,

Ja inderdaad heb ik het soms met draaien op linkerzijde.
Wat zielig als het het kind zou zijn dat dan in de verdrukking zou komen zeg. Iemand op het forum van maart had het ook en haar werd gezegd dat het waarschijnlijk een spier was (omdat ze de plek die pijn deed precies kon aanwijzen).
Bedankt voor je reactie en ook een fijne zwangerschap voor jou natuurlijk!
groet, Una
 
Hallo Una,

Het komt mij ook heel bekend voor. Ik had het ook als ik in de lach schoot of moest niezen. Bij de zwangerschap van mijn eerste kindje zei de verloskundige dat het aan een spier of een soort baarmoederband lag. Die dingen waaraan je baarmoeder 'hangt'. Die rekken namelijk steeds meer op naarmate de zwangerschap vordert.
Ik denk niet dat je kindje in de verdrukking kan komen bij het sokken aantrekken bij 18 weken zwangerschap, maar ja, ik ben geen verloskundige.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de verloskundige gesproken.
De pijn in mijn onderbuik komt inderdaad door de banden.
Ik heb ook last van de bovenkant van het bot van mijn bovenbeen (bij je kont zeg maar) en dat komt weer omdat alles weker wordt. Hele normale klachten gelukkig dus.

doeg, Una
 
Terug
Bovenaan