gevoelig voor geluid?

Zarah is nu 11 maanden, en eigenlijk altijd al best gevoelig voor hardere geluiden geweest. Ze vindt ze verschrikkelijk en ze gaat er van huilen. Stofzuigen kan ik dus niet doen als zij erbij is. Eten pureren (wat nu gelukkig niet meer nodig is) met de staafmixer gaf een groot drama. En gister zat ze in bad lekker te spelen toen er aangebeld werd: ze begon meteen te jammeren en wilde uit bad gehaald worden.
Dit zijn maar een paar voorbeelden, en misschien is dit wel heel normaal bij baby's. Wie van jullie herkent dit?

Susan
 
Mijn oudste dochter heeft dat ook. Nu is ze 3 1/2 jaar oud en heeft het nog steeds. Het wordt wel minder, ze herkent natuurlijk veel meer geluiden. Maar ze vraagt nog heel vaak, wat is dat? Laatst was ze bij haar opa en gingen de buren boren. Ze schrok daar enorm van en begon gelijk te huilen.
Ik troost haar en vertel haar wat het geluid is en dan gaat het wel weer.
Stofzuigen deed ik trouwens wel gewoon. Ze moest er toch aan wennen. En dat is ook gelukt.
 
Hier ook hoor, mijn dochter is bijna 2. Ze benoemt het altijd als er een brommer langsrijdt en ze hoort elk vliegtuig voorbij komen. Ook stofzuigen was een drama, maar spelenderwijs vindt ze het nu prima en zlefs leuk om te helpen met stofzuigen. Ook van boren etc. is ze snel van slag, maar zolang ik zeg wat het is en er geen punt van maak, gaat het redelijk. Ik weet ook niet waar het vandaan komt.
 
Herkenbaar! Mijn dochter van 9 maanden heft dit ook. Helemaal overstuur als ik stofzuig, staafmix of als we op bezoek gaan op een drukke verjaardag.
Nu is ze met 33 weken geboren en snel overprikkeld, dus ik denk dat het bij haar daar aan ligt, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Het ene kind is het andere niet. Ik probeer dit wel te doorbreken, zo blijf ik even bij haar staan bij de box als ik de stofzuiger aan doe en probeer haar gerust te stellen. Als ze weer rustig is dan kan ik gaan stofzuigen. Dit lijkt te helpen.
Gr Linda

 
Hoi,
Mijn oudste van 4,5 jaar heeft dat ook altijd al gehad. Ze vindt harde geluiden nog steeds niet leuk. Tja, ik zou niet weten wat ik daar aan kan doen. Ze is gewoon een overgevoelig meisje.
 
Gelukkig is Zarah niet de enige. Wij oefenen ook altijd met stofzuigen, en vorige week wilde ze ineens wel rondschuifen op de grond tijdens het stofzuigen! Ze tijgerde zelfs naar de stofzuiger toe. Dus dat gaat gelukkig wel goed komen. De staafmixer vindt ze helaas nog heel eng. Gebruik hem niet veel meer, maar laatst wilde ik een flinke fruithap maken en daar was ze me niet zo dankbaar voor. ;-)
 
Terug
Bovenaan