gevoelig voor kiwi?

Hallo allemaal,

Ik had eigenlijk even een vraagje over kiwí's. Daan bijna 6 maanden krijgt elke dag een portie vers fruit, nu had hij van de week 2x achter elkaar kiwi met peer gehad.
Hij kreeg een dag later 2 hele grote rode droge plekken in zijn gezicht, nou heeft hij deze wel vaker maar niet zo erg. Nu heb ik dit een paar keer ingesmeerd met vaseline en is het ook wel weer weg, maar weet iemand of baby's overgevoelig kunnen zijn kiwi's?
Alvast bedankt.

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Kiwi kunnen ze idd op reageren. Dacht dat je het kon geven vanaf 9 maanden. Het ene kind reageert er wel op het andere niet.

Maar het is bij je zoontje geloof ik een minimale reactie waar hij verder geen last van heeft?

groetjes
 
Klopt ze kunnen allergisch zijn voor kiwi's. Hier in nederland hoor je er niet veel over, maar in engeland adviseren ze pas kiwi's te geven vanaf 12 maanden.

groetjes,
lia
 
Hallo mede-mama's,

he bedankt die kiwi's krijgt ie voorlopig niet meer inderdaad, van aardbeien wist ik het inderdaad wel dat die reacties kunnen geven.

Saskia
 
Ik heb ook zon gevoelig kind. Hij krijgt ook binnen 24 uur uitslag van aardbei en kiwi ed. Maar dit zijn ook soorten fruit waar je hem geen plezier mee doe (hij vindt kiwi zelfs ronduit vies!) dus op de een of andere manier heeft hij een nauurlijk afweermechanisme. Waar je dan ook als ouders mee uit moet kijken als je kindje hierop reageert is tomaat, daar zitten dus ook pitjes in en daar schijnt de reactie van te komen. Mijn mannetjes zit hiervan ook direct onder de vlekjes.
 
Terug
Bovenaan