Gevoelige borst na Borstontsteking half jaar geleden

Hoi mama’s,
Mijn dochtertje is ondertussen alweer een halfjaar. Wat vliegt te tijd!! ❤️

10 dagen na de bevalling kreeg ik borstontsteking aan mijn linkerkant. Heel heftig met hoge koorts. 2 dagen later kwam ook rechts een ontsteking.. ik was erg ziek en kon niks, mijn ontstekingswaarde zaten boven de 200 en ik kreeg meerdere echos omdat ze bang waren voor een abces. Ondertussen 5 kuren gehad omdat de ontsteking niet wegging. Rechts heb ik weinig last gehad, maar links, daar bleef ik maar mee sukkelen. Links zat er 4 dagen na de bevalling een blaartje op, deze is open gegaan en nooit keer geheeld. Tot op heden zit er nog steeds een scheur in. Ik ben na 8 weken gestopt met borstvoeding. Wat een opluchting was dat. Daarna geen borstontsteking meer gehad. Wel heb ik nog steeds een half jaar na de borstontsteking een gevoelige borst links. Als ik kippevel krijg doet die kant pijn, maar ook heb ik dagelijks een pijnlijk gevoel in de borst, soms met wat uitstraling naar mijn ribben/spieren eromheen. Heel raar.. ik vroeg me af of meerdere mama’s dit herkennen? En wanneer dit ooit weggaat. Ben het behoorlijk beu om na zo’n lange tijd nog last te ervaren..
 
Terug
Bovenaan