Gevoelige buik

Hoi Allemaal,

Ik ben inmiddels ruim 4 maanden zwanger  van mijn eerste kindje en ik  verwonder  wat iedere fase weer met zich meebrengt. Alles is nieuw en daardoor spannend. Ik geniet van het zwanger zijn en voel me rustig en zeker, maar tegelijkertijd merk ik dat er  regelmatig dingen  op me afkomen  die ik niet goed kan plaatsen. Dat roept vragen op. En aan wie kan ik die beter stellen dan aan de ervaringsdeskundigen zelf ;-)

Mijn buikje begint al behoorlijk te groeien en sinds deze week merk ik dat mijn buik erg gevoelig is, vooral onderin, bij de baarmoeder. Het voelt echt alsof er een balletje in mijn buik zit en als ik buk, mijn benen optrek, op mijn buik lig of met mijn buik ergens tegenaan  dan is dat geen prettig gevoel. Lastig met het huishouden ;-)
Ik was benieuwd of meer vrouwen zo'n gevoelige buik hebben?

Daarnaast heb ik links en rechts af en toe een wat zeurend gevoel, die de verloskundige als bandenpijn benoemt.

Ik hoor graag van jullie.
Bedankt alvast voor de reacties.

ja ik ken die pijn een zeurend gevoel he, en bij mij aan beide kanten ga anders s'middags of vakker op een dag liggen en een kussen geeft wat steun je buik wort steeds dikker je kunt steeds minder en niet te zwaar tillen vraag iemand om mee te
helpen in de huishouding, boodschappen etc, niet zwaarde tillen dan ongeveer drie
killo per dag zeker nu. later in de zwangeschap laat die zware dingen maar over aan anderen je partner of andere mensen, vragen hoor. maar wel in beweging blijven
lopen fietsen kleine stukjes hoor en niet stilzitten hoor maar dat zal wel algemeen
bekend zijn. en ik deed het altijd bij twijfel? meteen bellen naar je verloskundige
beter een keer te veel dan een keer te laat. maar maak je maar niet druk je krijgt er een mooi kindje voor   terug   maar die pijn kan ik me wel voorstellen was het kind er maar, maar er zijn ook leuke kanten aan voelen dat je kindje er is bewegen hikken
ook waar je niet druk over hoeft te maken alleen maar een teken dat je kindje er is
doe lekker rustig aan en geniet verder van de zwangerschap ja die pijn hoort erbij
als het kindje het goed doet dan ben je al gerustgesteld daar gaat het om.
gr:m

en nog iets bij mij zeiden ze niet op de rug liggen daar groeit een slagader van de placenta naar je kind anders knelt die aarder dan en de zuurstof. ga op de zij liggen wen er nu maar aan wandt staks kun je niet op de buik en op de rug slapen ik
ben van mening nee als je er aan wendt hoef je daar later ook niet te doen als je niet op de buik meer kunt liggen, is maar een tip je moet het zelf weten maar ik heb het ook maar gehoord van de verloskundige in het ziekehuis ook niet op de rug slapen
wel even kan geen kwaad maar als je gaat slapen niet op de rug.
succes ermee

Dat gevoelige wat je beschrijft als je je beweegt herken ik wel. Bij mij begon het ook rond de 16e week en blijft duren. Vooral als ik buk of een been optrek om sokken aan te  trekken ofzo.
Ik denk dat het toch het uitrekken van de ophangbanden is van de baarmoeder. Ik denk ook wel dat het een seintje van je lichaam is om dat dan niet te doen.
Ik ben dierenasrt en  ik buk  ontzettend veel op een dag. Op het einde van de ochtend krijg ik dan echt buikpijn die aan blijft houden. Niet  goed  dus. Gelukkig heb ik een lieve assistente die veel van me overneemt nu en ik heb bijna vakantie.
Dat andere gevoel aan 1 kant wat je beschrijft is waarschijnlijk de klassieke bandenpijn door het groeien van je baarmoeder. Dat heb ik nu niet meer dat is vrij snel weer over gegaan.
Hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.
groeten Elke   (29w)

Mijn buik was in het begin ook erg gevoelig en ik had ook bij sommige bewegingen een " irritant' gevoel, bij mij wordt het nu wel steeds minder, ben nu 28 wkn zwanger en ik denk dat het gevoel ook wel went! Bandenpijn blijft minder prettig en kan erg pijnlijk zijn maarja als dat t ergste is....

Terug
Bovenaan