gevoelige navel... HELP

Het is misschien een gekke vraag maar toch hoor ik graag of andere dit ook hebben (gehad). Ik ben nu 27 ½ week en vanwege vakantie afgelopen twee weken is mijn buik aardig gegroied. Dit betekent dat mijn buik-huid erg gespannen is en zeker rond mijn navel. En die kleine navel van mij is altijd gevoelig geweest  - niemand anders mag die aanraken!!! Momenteel  is dat eigenlijk voor mij de grootste kwal en het is  bijna pijnlijk.
Kennen jullie dat? - en heeft iemand een gouden tip voor mij? Ik wordt dagelijks ingesmeerd in lekkere  jojobacreme maar dat helpt niet echt.

Alvast bedankt  

MOR 74  

Hoihoi,

Hier nog zo'n hard groeiende buik met ZEEEEER gevoelige navel (Als ik dit typ, zit ik van afschuw te wiebelen op m'n stoel, denken aan m'n navel is al vreselijk!!).

Maar inderdaad ook geregeld zo'n enorme jeuk van m'n verdwijnende navel, gekmaken!
Zwangerschapsolie (homeopatisch) wil wel helpen, maar insmeren is vreselijk.

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben!

Liefz
Liz
26+1

heeeeeeeeeeeey!

Ik heb ook altijd een enorm gevoelige navel! Ik meot zeggen dat het mij tot nu toe meevalt, maar alleen al de gedachte aan zo'n geplopte navel maakt me nerveus. Pas lag mn baby er precies onder en op te drukken dat was echt niet fijn!!!

Maar voorals nog valt mijn navel me erg mee! :D

xx

Hoi
Ik maak het nog ff een tikje luguberder: ik heb een navelbreuk gehad tijdens mijn zwangerschap, of tijdens mijn bevalling, dat weten ze niet precies. dat kan dus echt. Het is erg onschuldig, maar wel pijnelijk. Van binnen scheurt het dus stuk. Ik had een bloeduitstorting, het was helemaal blauwe  en een hele dikke bobbel (voelde als een verdikt stuk touw, in de lengte naar beneden). Kan een tijdje duren voor dat het geheeld is. Ha ha, heb ik jullie nu ook bang gemaakt?
Nou succes!

Gelukkig heb ik niet zo veel last van mijn navel qua pijn of gevoeligheid. Maar hij bulpt wel lekker naar buiten. Met een strak t-shirtje staat dat niet zo mooi ;-) Ik heb nu dus binnen handbereik een rolletje Leukopor of leukoplast om hem plat te plakken. Nu zie je het bultje niet meer. Bij toeval had ik het er met de verloskundige over. Zij vertelde dat je soms inderdaad flink last kan krijgen van een geirriteerde huid omdat er stof van tshirt over heen schuurt e.d. Maar als de pijnklachten echt van binnenuit komen, dan lijkt het mij dat je er niet zoveel aan  kan doen.

Sterkte!

Ik heb dus ook een probleem met mn navel Niet omdat de navel zelf pijn doet, maar ik heb een opstaande moedervlek in mn navel. gekke plek ik weet het. Hij moest ook weggehaald worden(mdat het lastig is daar), maar durfde het niet. Maar die tip van een pleister eroverheen vind ik een goeie. ik blijf nl regelmatig hangen achter de moedervlek!!!

gr Linda

Hoi meiden,

Ik heb soms weer last bij m'n navel. Niet van de huid, maar echt een pijnlijk trekkend gevoel net onder de huid. Dit had ik mijn vorige zwangerschap op. Volgens de vk zijn het de bandjes rond je navel, die moeten ook flink oprekken en dat kan ook heel pijnlijk zijn. Oftewel bandenpijn bij je navel. Je kunt daar verder niets aan doen.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan