Gevoelige tepels 2 dagen na ovulatie.

<p>Dag allemaal,</p><p style="text-align: left;">Wie herkent dit? Positieve ovulatie test gehad op 6/7 december. 5,6,7, dec het gezellig gemaakt. 9 dec kreeg ik een beetje last van gevoelige tepels. Die houden tot nu toe aan, wordt iets meer, gevoelig bij aanraking en ook jeukende tepels. Vanaf gister ook af en toe zeurend gevoel/ soms steekjes in borsten. Mijn vraag, herkennen dames dit? Is dit evt een symptoom van eventuele bevruchting? Ik heb 1x eerder gevoelige tepels gehad en dat was de 1e ronde na het stoppen met de pil. Verder ben ik er niet mee bekend. Ik hoor graag jullie (positieve) ervaringen. En is dit uitgemond in een zwangerschap? Vanmorgen een early test gedaan, wat natuurlijk veel te vroeg was. Dus negatief. Ben erg benieuwd vooral omdat ik hier anders geen last van heb.!</p><p>Liefs.</p>

Heeel herkenbaar! Ik heb het nu ook. 6 en 7 dec een positieve ovulatietest gehad. 
Het wordt bij mij nu iets minder, maar heb echt een aantal dagen pijnlijke harde tepels gehad. 
Dus of het nu bij een zwangerschap hoort of puur hormonaal is.. afwachten!

Dit is waarschijnlijk van de progesteron, dat stijgt na de eisprong. Dit hormoon zorgt voor veel dezelfde symptomen die je ook bij een vroege zwangerschap kan verwachten. Lastig soms om uit elkaar te houden :) 
Echte symptomen van een zwangerschap ga je (of niet, en pas veel later) krijgen van het hormoon hcg. Dit wordt aangemaakt vanaf de innesteling en afhankelijk van hoe snel jouw lijf dat aanmaakt kan je even daarna wat gaan waarnemen. 
Innesteling is gemiddeld na 9 dagen ongeveer (maar kan ook eerder richting 5 dagen of juist later naar 11). Maar dan test je nog niet direct positief want hcg moet eerst toenemen. 
Dus denk dat dit gewoon de symptomen van een eisprong zijn. Betekent natuurlijk niet dat het misschien alsnog raak is deze ronde. Spannend :)

Ja had ik 2 cyclussen terug ook heel erg. Niet normaal.  Vorige cyclus alleen voor menstruatie. Is dus niet teken van zwangerschap bij mij. Maar gewoon ineens begint na ovulatie bij mij. 

Bo-Belle: ah oké, fijn zo'n duidelijke uitleg!! Maar ik vind het wel raar omdat ik er anders geen last van heb, hoe zou dat dan zitten? Ik hooooop natuurlijk  dat het inderdaad wel raak is deze maand ?. Afwachten..
KKKK: bizar hè? Zo zie je maar weer het lichaam doet soms raaare dingen... 

[quote quote=10273874]Gietje: wat toevallig zeg!! Pff ja hard ook inderdaad. En heb je dit anders ook wel? Welke ronde is dit voor jullie? Wanneer je NOD? Spannend!!! Liefs.[/quote]
Dit is onze tweede ronde, vorige maand had ik er geen last van. 
21 december is mijn NOD, nog even afwachten dus.

LiefsA eigenlijk verschillen symptomen / ervaringen met progesteron elke maand een beetje. Fysiek maar ook maar net waar je aandacht aan geeft. 
Ben je al lang gestopt met de pil? Hier wisselen symptomen en klachten ook maandelijks. Je kan Je zelf ook goed voor de gek houden omdat de wens zo groot is. Hoop natuurlijk van harte dat het niet zo is :)

Terug
Bovenaan