gevoelloze huid

Hallo Allemaal,

Ben vandaag 26 weken zwanger van ons 1ste kindje. Nu heb ik sinds gister af en toe een beetje gevoelloze huid boven aan mijn buik, een stukje onder m'n borsten. Het tintelt ook een beetje. Weet iemand van jullie hier iets vanaf??
 
Hoi Mariska,

Ik heb een strak gevoel onder mijn borsten/ bovenbuik, de huis op mijn maag zeg maar. Het is net of het verbrand is in de zon. De vk wist niet precies wat het was maar ik heb een strakke buik en geen scheurtje te bekennen dus ws komt het van het straktrekken van de huid. Het is heel vervelend en ik smeer het af en toe in met metholgel om de pijn wat te verzachten.

 
Dat heb ik ook een tijdje gehad, zo rond de 30 weken. Gevoelloos, tintelen en inderdaad het gevoel alsof het verbrand is. Dat kon af en toe behoorlijk pijn doen. Mijn vk kon er ook niet meer van maken dan een strakke huid en misschien een zenuw die wat in de knel zit.

Toen mijn kindje ging indalen, is het overigens weer over gegaan, omdat ik meer ruimte aan de bovenkant van mijn buik kreeg.
 
Hoi,

Ik heb er ook last van. Al bijna drie maanden!! Bij mij wordt het ook alleen maar erger en op het moment is het zo dat ik er zelfs niet van kan slapen. Mijn verloskundige wist ook niet wat het is, maar waarschijnlijk inderdaad door het straktrekken waardoor je spieren en zenuwen vreselijk gevoelig worden (mijn buik staat ook straks en heb (nog) geen striemen. Bij mij helpt smeren helaas niet, en zelfs een t-shirt is eigenlijk al teveel irritatie....
Ik word er echt gek van maar tot nu toe dus nog geen oplossing voor gevonden.

Ik hoop dat het bij jou gewoon verdwijnt en niet erger wordt zoals bij mij. Groetjes Debbie
ps als je een goede tip hebt: ze zijn meer dan welkom!!!
 
Terug
Bovenaan