Gevolgen keizersnede

Hallo dames,

Ik ben even nieuwsgierig hoe jullie de gevolgen van een keizersnede ervaren en of jullie snel of langzaam opknappen.
Zelf vind ik het vies tegenvallen. Vooral interne wond doet nog vaak zeer en trekt erg. Mijn darmen geven ook veel pijn. Kan soms bijna niet gaan zitten zo zeer. Verder het idee dat alles er als het ware bijna 'uit valt' onderaan. Lijkt wel of alles verzakt is. Huisarts gaf aan dat ik eerst eens drie maanden geduld moet hebben. Dit is wat standaard voor een buikoperatie staat. Mijn hemel dan is mijn verlof al voorbij! Das niet tof......

jeetje wat vervelend! ik heb met de oudste een keizersnede gehad, ik liep na een week alweer in het centrum. veel te snel natuurlijk en dat kon ik eigenlijk ook nog niet dus toen veel pijn gehad. verder heeft het bij niet zo heel lang geduurd voor ik weer de oude was, denk een week of 5. ik heb nooit het gevoel gehad dat alles verzakt was. maar geef het idd de tijd, het is een grote buikoperatie en dat moet je niet te licht opvatten. sterkte met het herstel!

Jeetje dat klinkt heel pittig. Nou ze hebben je natuurlijk compleet open gesneden dus er zijn heel wat lagen die moeten helen. Ik heb er totaal geen verstand van maar het lijkt me dat je de tijd moet nemen om te herstellen. De ene vrouw is de andere niet dus laat t maar rustig over je heen komen. Als je te snel gaat Dan gaat t juist fout toch?

Hoi,

Ook hier een keizersnede, maar die is nog redelijk 'vers'. Ik vond die eerste dagen enorm tegenvallen zeg, ik weet nog dat de zuster zei: 'ga eerst maar eens op de rand van het bed zitten' de eerste dag na de operatie, het zweet brak me echt uit! bah. en wat een pijn! Vandaag kan ik eindelijk weer eens lekker een poos beneden zitten zonder te rusten. Wat mij enorm tegen valt is dat ik niet op mijn zij in bed kan liggen. Waar ik heel erg veel aan heb en heb gehad is een 'papagaai' die ik via mijn moeder te leen heb gekregen. heerlijk om weer zonder hulp uit bed te kunnen stappen.

Vandaag ben ik met de kraamhulp -haar laatste dag- naar het winkelcentrum gelopen hier vlakbij, nou, dat was ook een hele onderneming. na het e.e.a gekocht te hebben ben ik maar even op een bankje gaan zitten. daarnet kwam mijn man thuis en die is met de kinderwagen de meiden gaan ophalen van de BSO, ik wilde wel mee, maar werd even vermanend toegesproken, haha. hij heeft gelijk ook, stapje voor stapje. ik hoop dat het snel weer beter gaat,maar ook hier zei de gyneacoloog dat het 6 weken duurt voor je enigszins weer de oude bent...

Hoi,

Ben eigenlijk van het december forum maar lees heel af en toe wat verder en zag dit stukje.
Heb zelf ook een keizersnee gehad. En bij mij is het nu (7 maanden later) eigenlijk pas echt pijnloos. Kan alles weer als voor de bevalling. De wonden trekken niet meer, etc. De eerste weken lijkt er niets te veranderen en dan in één keer besef je na een aantal maanden dat je eigenlijk geen last meer hebt.

Het enige dat ik eigenlijk kan zeggen is luister vooral heel goed naar je eigen lichaam, voor iedereen is het herstel anders. En blijf je last houden zoek een fysiotherapeut die je oefeningen kan geven om alles weer wat aan te sterken. Dat heeft bij mij heel erg geholpen.

Veel sterkte!

Terug
Bovenaan