[Gevr] Tips afleiding 2,5 jarige in het ziekenhuis?

Hoi,

Onlangs heb ik het bericht gekregen dat het kindje van een vriendin waarschijnlijk langdurig in het ziekenhuis moet doorbrengen. Vermoedelijk agressieve vorm van kanker.
Graag zou ik hem wat afleiding willen bieden door een boekje met een verhaaltje te maken of een boekje op te sturen. Het kindje is 2,5 jaar oud, maar ik vind het moeilijk op wat te verzinnen dat hem eventueel die lange ziekenhuis dagen wat afleiding zou kunnen bieden.

Hebben jullie toevallig afleidingstips voor een kindje dat in bed moet blijven liggen voorlopig en ernstig ziek is? Daarnaast ben ik op zoek naar simpele kinderverhaaltjes van een paar zinnen waarbij ik plaatjes kan zoeken/tekenen. Die kunnen we dan op een grote kaart zetten en opsturen naar zijn ouders en hem.

Alvast bedankt.

Marijke

 
Hallo Marijke,

Mijn zoon is dol op sticker-/kleurboeken. Ik heb er tot nu toe al een paar bij het kruidvat vandaan, maar de Wibra heeft ze geloof ik ook wel eens. Niet duur dus en dus kan er volop geplakt worden.

Wat allebei mijn zoons ook leuk vinden zijn plastic diertjes. Wij halen ze vaak in de dierentuin, maar ik heb ook wel eens een zak vol bij de Hans textiel gekocht. Mijn oudste speelt daar regelmatig mee op bed aangezien ze weinig ruimte in beslag nemen.

Fijn voor je vriendin dat je haar op deze manier een beetje bij wilt staan. Sterkte ermee!

Groetjes van Jasmijn
 
Nog een tip voor als je een inhoudsopgave wilt aanbrengen:

Ons zoontje van 2jr8mnd is helemaal gek van zijn voorleesboek van dribbel (van de Slegte) . Het is een boek op A4 formaat. Er is een inhoudsopgave met tekst en een plaatje van het thema. Op de pagina waar het verhaaltje begint, is ook weer dat plaatje te vinden. Zo leerde ons zoontje het juiste hoofstuk op te zoeken. Nu kiest hij tegenwoordig zelf het hoofdstuk uit wat hij voorgelezen wil hebben. Ook weer aan de hand van het plaatje.
Het is erg leuk om in je verhaaltje plaatjes te verwerken ipv een woord. Zo kan je een kind goed betrekken bij het voorlezen door hem de plaatjes te laten voorlezen. Zo lees je samen voor.

Heel veel sterkte!
 
hoi,

onze dochter van nu 3 moet geregeld naar het ziekenhuis vanwege een longaandoening, zij vind het gewoon fantastisch als de draagbare dvd meegaat kan ze haar eigen films (dora etc.) kijken, een kleurboek en een 365 dagen voorlees boek om af te tellen.

patricia
 
Terug
Bovenaan