Geweldig ik ben zwanger en ineens sta ik er alleen voor.

Zwanger zijn geweldig en zeker als alles goed gaat met de zwangerschap.
Het enige wat ik erg mis is zijn  vrouwen die er ook alleen voorstaan. Ieder tijdschrift wat je opent slaat en op iedere site wordt er vaak gesproken over samen zwanger zijn.

Ik zou dat graag willen beleven dat samen zwanger zijn, maar mijn vriend zei met  elf weken ik geloof niet dat ik niet bij  je blijf. Ondertussen is hij 4 weken weg en sta ik er voor het grootste gedeelte allen voor.

Nu ben ik op zoek naar anderen die er ook alleen voor staan en hoe zij dat aanpakken, graag hoor ik jullie reactie.
 
Hallo Ada,

Wat lullig zeg, dit wens je niemand natuurlijk. Ik zit in hetzelfde schuitje alleen is dit dus mijn 2e zwangerschap. Ik sta er dus alleen voor met een zoontje van 5 en ik ben inmiddels bijna  6,5 mnd. zwanger.
In het begin ging het redelijk goed maar ik   moet zeggen dat ik de laatste tijd erg verdrietig ben...overal zie ik "volledige gezinnen" en mijn straat zit er ook vol mee. Ik voel me dus vooral de laatste tijd erg alleen.

Ik ben druk bezig met alles voor de baby, soms te druk ik heb laatst wat dingen in elkaar gezet en schoongemaakt en ik heb er een week rugpijn aan overgehouden. Ik heb mijn ouders die mij zoveel mogelijk proberen te helpen, maar ze werken fulltime en hebben niet zoveel tijd natuurlijk, verder heb ik eigenlijk niemand die me helpt. Ik heb wel een oom die ik altijd kan bellen als het echt nodig is. De rest van mijn familie woont veel te ver weg en we hebben ook niet veel contact (omdat we dus zover van elkaar wonen).

Maar weet je, ondanks alle tegenslagen lukt het me. Mijn vrolijke periodes overheersen de verdrietige periodes en ik weet dat ik er wel kom want er zijn meer vrouwen in deze positie. Hetzelfde geldt voor jou..je redt het wel, het is natuurlijk wat moeilijker maar het komt wel goed echt waar.

Mijn contract (werk) is niet verlengd en ik zit sindskort thuis. Ik neem die tijd lekker om tot mezelf te komen en voor mijn kids...volgend jaar zal ik wel weer werk zoeken maar ik denk wel dat ik dit even nodig heb.

Toen ik zwanger was zei ik tegen mijn ex dat ik dit niet alleen wou doen (we waren toen al uitelkaar maar zijn 2x naar bed geweest en het was raak). Hij zei toen dat hij weer thuis zou komen en dat hij mij er niet alleen voor zou laten staan...maar na bijna 6,5 maand sta ik er nogsteeds alleen voor.

Hij bleef een hele tijd zeggen dat hij van me hield en dat hij weer thuis zou komen maar hij is nooit gekomen...nu hebben we heel af en toe contact en deze week gaan onze zoon voor het eerst 4 dagen bij zijn vader logeren, hij wil het dolgraag dus laat ik hem lekker gaan.

Het is moeilijk zo alleen maar ik red me wel en jou lukt het vast ook.

Waar  ik wel tegenop zie is  de eerste  paar weken na de bevalling...een echte rustige herstel zal ik niet hebben want  het gewone leven gaat natuurlijk ook door. Ik kan wel kraamzorg 8 uur per dag nemen maar dat lijkt  me erg duur en ik wil ook niet 8 uur per dag een "vreemde" in mijn huis. Ik heb wel hulp voor 4 uur per dag genomen en hoop  dat dat genoeg is.
 
Liefs Tyra
 
Meiden,

wat vreselijk, dit wens je niemand toe. Ik ben nooit alleen zwanger geweest, maar heb er wel jaren alleen voorgestaan met twee kleine kids. Mijn ex vertrok toen de jongste anderhalf was. En in plaats van het me makkelijk te maken, sleepte hij me keer op keer onzinnig voor de rechter. Nu jaren later kan ik de wijze waraop nog steeds vervloeken. Het had allemaal anders gekund.

Het gevoel wat je hebt als al die gelukkige volledige gezinnetjes zie is heel herkenbaar, maar weet wel dat er heel veel gezinnetjes zijn die ook niet zo gelukkig zijn of eigenlijk helemaal niet het gezinnetje zijn zoals het lijkt.


Meiden ik wens jullie heel veel sterkte en probeer toch van alles te genieten.

Miep
 
Hoi,

Ik was ook  vanaf de 13de week alleen.
En ben nu 38wk en 2dg.
En het is inderdaad niet leuk om allees alleen te doen.
En het word alleen nog maar zwaarder geloof me.
En het is zeker niet leuk als andere wel samen zwanger zijn.
Best een beetje jaloers op die personen die dat wel zijn.
Maar we krijgen er gelukkig wel iets moois voor terug.
En dan denk je het was de moeite wel waard al de moeite en
jaloezie op andere.
Zo denk ik dan nu al.

Veel sterkte en alles komt goed geloof me.
 
quote: Tyra reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-08-2005 08:31:36'));

Ha Tyra

Net als jij zit ik ook zonder werk en heb besloten om me aan de sollicitatie plicht te houden, maar wetende dat dat pas nut heeft na het verlof. Mijn contract werd niet meer verlengt net voordat ik zwanger werd. Ik besloot toen om part time werk te zoeken, maar dat lukte niet. Full-time wel, maar ik wilde 3 dagen gaan werken.
En nu is het afwachten.

Ik vind het heel knap dat je je zo sterk houd. Ik heb daar erg veel moeite mee, mede omdat ik werk en woning zoekend ben. Er veel onzekerheden zijn waar ik erg bang voor ben.

Natuurlijk probeer ik het zo positief mogelijk te bekijken en van alle dingen zoveel mogelijk te genieten en dat werkt.

groet,
Ada
 
Wat herkenbaar!

Ik ben nu 3 maanden zwanger en vanaf de dag dat  de vader het weet is het verschrikkelijk. De man die altijd riep zoveel van mijte houden heeft me laten barsten. Hij wilt geen vader worden en alles draait alleen maar om hem. Het doet me erg veel verdriet, vooral ook omdatik dit nooit van hem had verwacht! Hoe kan iemand die beweerde zoveel van mij te houden zo hard zijn en me doodleuk met 3 maanden alsnog om een abortus vragen?

Vraag me af of het houden van wel echt is geweest, of dat het de schrik is dat dit nu gebeurd...

Het is moeilijk zo alleen, gelukkig heb ik lieve vrienden en een geweldige zoon van bijna 11 die me steunen, maar het verdriet blijft......ik had het allemaal zo graag anders gezien.

Ik wens jou ook heel erg veel sterkte toe meis.

Liefs,
Nephele
 
Terug
Bovenaan