Gewicht 15 maanden

<p>Hallo allemaal, </p><p> </p><p>Ik ben vandaag met onze dochter na der 15 maanden controle geweest. (Ze is van 30-09-2019)</p><p>Ze was in de lengte weer 4 cm gegroeid, maar der gewicht blijft een beetje achter in verhouding met der lengte. </p><p>Bij de 12 maanden controle had ze echt een groeispurt gemaakt met der lengte. </p><p>Ze is nu 80,3 cm en weegt 9380.</p><p>Ze is altijd vrij tenger geweest, en had als baby geen babyvetjes vooral een lange dame?</p><p>Consultatiebureau maakt zich opzich geen zorgen om der gewicht maar willen wel dat ze over 3 maanden nog een keer op controle komt om te kijken of ze wel voldoende blijft aan komen. </p><p>Nou word er natuurlijk wel gezegd maak je maar geen zorgen om der gewicht maar onbewust doe je dat toch. </p><p>Ik heb zelf niet echt het idee dat ze echt heel licht is, </p><p>Dus mij vraag is dan ook of andere ouders hier ervaring mee hebben en wat het gewicht/lengte is van jullie kindjes (15 maanden) </p><p>Dankjewel alvast ?</p>
 
Hier met 14 maanden precies 12 kilo, maar onze dame is best 'potig' en geboren met 4130 gram dus niet echt vergelijkbaar met jouw kindje ;) Nu is ze 17 maanden, geen idee wat ze nu weegt!
 
Hoihoi,
Nee idd haha onze dochter was bij de geboorte 3031 gram en 50 cm. 
 
En heeft altijd netjes op de gemiddelde lijn gezeten qua gewicht. Is qua lengte met 12 maanden om hoog geschoten.
 
Onze dochter was met 14 maanden 82cm en 10.7 kilo. Zij zit qua gewicht op de +1 lijn. 
Is vast een groeispurt zoals je zegt!! Misschien is ze ook net lichamelijk actiever geworden? Lopen oid? Als het goed met haar gaat zou ik me er echt niet druk om maken!! 
 
Onze zoon van 13 maanden is geboren met 3525 gram, maar al na een paar maanden boog zijn gewicht erg af en was hij altijd aan de lichte kant. Met 11 maanden woog hij 8 kilo precies en was 74 centimeter. Eet erg goed, lust alles maar is ook erg actief. Ook bij ons op het consultatiebureau maken ze zich geen zorgen. Zolang hij alert is en zo actief is schijnt het goed te zijn. In het begin heb ik mij hier ook druk om gemaakt, maar inmiddels laat ik het los.
 
Hee, onze dochter is qua postuur vergelijkbaar met jouw dochter. Een lange slanke dame van begin augustus 2019. 82cm en 9.8kg. Ik maak mij inmiddels totaal geen zorgen meer, maar herken het wel hoor. Zolang ze vrolijk is, goed eet en lekker actief is, zit het heus wel goed. Geen zorgen maken dus! 
 
Terug
Bovenaan