Gewicht baby 8,5 maand (meisje)

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik lees al maanden mee maar heb nu toch zelf een vraag. Mijn dochter 8,5 maand en een enorm slechte drinker.. altijd al geweest (melk). Ze eet daarin tegen wel erg goed.  </p><p>Nu blijft ze maar heel fijn en klein en weegt 7,2 kilo. Dik op de min 1 lijn. Ze is enorm vrolijk. Slaapt goed etc etc maar ik blijf er onzeker door. Past helemaal niet bij mij! </p><p>Hebben jullie tips, adviezen etc etc? </p>

Er is op zich niks mis mee als ze op de min 1 lijn zit. Zo lang ze maar volgens haar eigen lijn groeit. Er kan geen gemiddelde bestaan als er niet ook kindjes ondergemiddeld en bovengemiddeld zijn. Er is dus weinig aan de hand als ze maar groeit. En jezegt ook dat ze zich goed ontwikkelt dus er lijken niet echt alarmsignalen te zijn. Dus hoe moeilijk ook, mijn advies zou zijn laat het wat los. 

Ik snap helemaal hoe je voelt. Alleen je hoeft niet onzeker te zijn, zoals je aangeeft groeit ze en dat ze in haar eigen lijn groeit is alleen maar goed te snel groeien is ook weer niet goed voor haar. Onze dochter is 11 maanden en weegt 7,5 kg klein en fijn. Ze is net als die van jou altijd vrolijk evt en smikkelt lekker van vast voedsel. Misschien kun je dat uitbreiden, als ze dat wel lekker vind...? Wij geven steeds kleine beetjes dus meer eetmomentjes op een dag want onze arts zei het heeft ook maar een mini maagje. Ga op je gevoel af dan komt het vanzelf ?

[quote quote=10317596]Je moet niet met andere baby’s vergelijken want elke baby is anders maar met het geboorte gewicht lag ze toen op dezelfde lijn?[/quote]
Ja! Ze volgt heel goed haar eigen lijntje. 
Ik word er gewoon onzeker van wat onnodig is en dan zijn dit soort reactie er fijn om de onzekerheid te laten gaan ?

[quote quote=10317595]
Ik snap helemaal hoe je voelt. Alleen je hoeft niet onzeker te zijn, zoals je aangeeft groeit ze en dat ze in haar eigen lijn groeit is alleen maar goed te snel groeien is ook weer niet goed voor haar. Onze dochter is 11 maanden en weegt 7,5 kg klein en fijn. Ze is net als die van jou altijd vrolijk evt en smikkelt lekker van vast voedsel. Misschien kun je dat uitbreiden, als ze dat wel lekker vind…? Wij geven steeds kleine beetjes dus meer eetmomentjes op een dag want onze arts zei het heeft ook maar een mini maagje. Ga op je gevoel af dan komt het vanzelf. 
[/quote]
Ja! Ik weet het stiekem ook wel maar als je dan weer te veel opmerkingen krijgt van oh wat is ze klein oh jeetje 8 maanden al... Word ik weer even onzeker wat niet hoeft ... Deze reacties helpen daar wel bij ? en ze volgt wel mooi de min 1 lijn. 

Als ze netjes de -1 lijn volgt is er toch niks aan de hand? Het zou anders zijn als ze onder of boven de curve valt zoals mijn zoontje met zijn geboorte gewicht die viel boven de bovenste lijn maar ligt nu netjes op de +1 lijn

Terug
Bovenaan