Gewicht baby

Hallo iedereen,

Gisteren ben ik naar de verloskundige geweest.

Alles goed ook de bloeddruk.

Ze voelde dat mijn zoontje ongeveer 6 pond gaat wegen, iets meer of minder kan ook.
Ze zei het is geen groot kind, normaal ligt het rond de 7 pond.
Maar zei dat 6 pond ook normaal is.

Wat denken jullie? Ik maak me een beetje zorgen of hij wel op gewicht is.

Zelf ben ik 3 weken te vroeg gekomen met 2550 gram.
mijn man is ook niet groot, maar zeker niet mager.

xxx miranda 38+2

De verloskundige schat ons kleintje op tussen de 6 en 7 pond. Dit komt overeen met de schattingen op de echo van 3 weken geleden. Maar het blijft uiteindelijk een schatting. Ze kunnen er met hetzelfde gemak een pond of zelfs 2 pond naast zitten.
Uiteindelijk weet je het pas als de kleine er is.

gr. Peet
(38+6 wk)

Hoi Miranda,

Geen zorgen hoor, 6 pond is prima... en gemakkelijker op de wereld te zetten dan een 10-ponder!

Bovendien kunnen ze er soms flink naast zitten met voorspellingen over gewicht. Bij mij zei de gyn  aan het einde van de zwangerschap van mijn tweede kindje  dat het een kleintje zou zijn... onder gemiddeld. Niet dus, ze was 8 pond!

Groetjes, Michele (38+5 van de 3e)

Hoi hoi,

Dat zegt dus helemaal niets. Mijn vorige schatte ze ook op 5 pond, ik moest zelfs rustig aan gaan doen omdat de baby een groeiachterstand zou hebben.
Niks hoor, onze dochter woog gewoon 8 pond bij de geboorte!
Vorige week zei dezelfde verloskundige weer dat het maar een kleintje zou zijn, dus ik begon maar eens te lachen en zei dat ze dat de vorige keer ook gezegd had.
Ik draag gewoon erg naar binnen en daardoor kan ze het niet goed schatten.
En of je kind nu 6 of 10 pond weegt, dat maakt helemaal niets uit voor de bevalling. Ik heb 3 grote kinderen gehad (8, 9 en 9+ ponders) en heb ze bij wijze van spreken gewoon uitgepoept alsof ze maar 6 pond waren.

Groetjes,
Els

De schattingen zijn inderdaad niet altijd juist, en ik zou me er maar niet druk
over maken. Ze kunnen gewoon heel moeilijk aan de buitenkant voelen hoe zwaar je
kindje zal zijn.
Onze jongens varieerden van 7 tot bijna 9 pond en kan niet echt zeggen dat ik er veel werk van heb gehad. Ik heb alleen bij de eerste een knip gehad (7,5 pond) maar dit was een reactie van de huisarts omdat de bevalling zo snel ging. Had achteraf niet gehoeven (grrmpf). Bij de andere twee geen hechting gehad.

Ik vond bij de jongste (en de zwaarste) echt dat we een beer van een kerel hadden. Het hele ieniemienie baby is er zo vanaf, terwijl je dat bij de wat lichtere baby's wat langer vast houdt. De vk schat nu ook rond de 7,5 pond. We zien het wel. Als alles er maar weer op en aan zit, dan maakt mij het gewicht niet zoveel uit.

Groetjes,

Suus

hoi

zorgen zou ik me ook absoluut niet maken hoor!
wat iedereen als zegt het kan heel anders zijn.
bij de 1e schatten ze haar zo rond de 7 pond en dat was ze ook.
en bij de 2e zeiden ze alleen maar omdat ik best slank ben dat ze veel baby voelden maar niets durfden te zeggen, ze was precies 8 pond.
nu zeiden ze dat dit kindje wel eens kleiner kon zijn en een andere VK zei weer dat ze mooir rond het gemiddelde zat.
ik zie het wel, al met al is 6 pond een mooi gewicht hoor!
die van mij zal wel weer zwaarder zijn maar aan een kleintje heb je gewoon wat langer baby!
bij de 20 weken echo werd mij verteld dat ons kindje   weken achter liep met de groei en nu ineens is alles weer top!
ach heb me er niet druk om gemaakt, en dat komt misschien wel omdat het een 3e is hoor!
ben erg benieuwd naar de kleintjes.. en hun gewicht enz..
spannend allemaal!!

Liefs Jenny (38 weken en 4 dagen)

Mijn eerste schatten ze best zwaar; ruim 8 pond. Hij is 8 dagen later geboren met een gewicht van ruim 7 pond. Valt dus reuze mee.
Zelf denk ik dat dit meisje zwaarder is, maar dat zullen we wel zien als ze er uit is, hahaha.

Groetjes,
Nelly.

Hoi!

Ik vind je zorg wel herkenbaar. Daantje was bij de geboorte na 42 weken zwanger vrij licht, 2800 gram. Voor die zwangerschapsduur was dat echt aan de lichte kant. De laatste weken stopte ze gewoon met groeien! Ook deze baby is niet al te groot, mijn baarmoeder had nu een omvang van 33 cm. Maar de VK zei me geen zorgen te maken: het wordt geen reuzebaby maar ook niet superklein.

Maak je maar niet te druk, komt allemaal goed!

Succes
Liefs
Astrid

Terug
Bovenaan