Gewicht bij 8 weken, benieuwd!

Dag Moeders!

Ik lees diverse berichtjes op het forum waarin soms het gewicht van de baby's wordt genoemd. Zojuist las ik een berichtje over een kindje van 14 weken die bijna 5 kilo is.
Mijn dochter is nog geen 9 weken en al iets meer dan 5 kilo. Ze drinkt vijf flessen van 150 cc, maar wil eigenlijk nog wel meer. Ze krijgt de AR voeding van Nutrilon. Ik zit er sterk over te denken haar al flessen van 180 te gaan aanbieden. Overigens slaapt ze de nacht door. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind. Onze eerste dochter was namelijk een slechte drinker. Dus ik weet niet wat me overkomt!

Hoe zwaar zijn jullie kindjes?

Groetjes!

Hoi,

Niet schrikken, maar mijn zoontje is 15 weken en weegt 8680gram en is 66,5cm!! Hij was bij zijn geboorte al groot hoor, 4920 en 58cm. Hij krijgt nog steeds 6 flessen van 180cc.Omdat hij zo groot is is hij nogal hongerig en daarom komt hij 's nachts nog voor een fles.

Groetjes Spookje

Ik heb eens teruggekeken, en mijn dochter woog met 8 weken 5025 gram en was 56 cm.

Nu is ze bijna 9 maanden, en met 7 maanden (voor het laatst gewogen) woog ze 8285 gram en 69,3 cm.

mijn dochter was met haar geboorte een ukkepukkie (2520 gram en 47 cm) met 2 maanden was ze 3910 gram en 56,5 cm.
Maar ja moest ook heel wat inhalen... Ook ik geef nutrilon AR!!
Ondertussen is ze 4 maanden en weegt ruim 6 kilo en 64 cm.

Ook mijn kleine is een grote eetster en sliep al gauw door..
Ik voed ook op verzoek, en ze bepaald min of meer ook zelf de hoeveelheid.
Per kilo lichaamsgewicht is het ongeveer 150 cc voeding per 24 uur.
Dit kan je aan houden als richtlijn.

XXX Debby

Hallo
Mijn zoontje was bij de geboorte ook niet zwaar woog 2790 gram en was 47 cm. Maar hij heeft het dubbel en dwars ingehaald en woog bij 8 weken 5280 en was 55 cm. Inmiddels is hij bijna 9 maand en dik 10 kilo. Maar over die flesvoeding je kunt ook nog eerst overgaan naar 165 cc en iemand gaf 6 x 180 cc dat is in totaal 1080 cc en mij is vertelt dat je nooit meer den 1000 cc op een dag mag geven. want dat kunnen de niertjes niet verwerken!! En doordat de eiwitten niet zijn verwerkt krijgt ie dorst waardoor het lijkt dat hij meer voeding wil maar hij juist beter minder kan hebben. Ik weet dit uit ervaring vandaar dat ik het vertel.
Groetjes

Hallo,

Ook ik heb eens even terug gekeken mijn zoontje woog met 8 weken 5675 gram en was 59cm. Hij is nu 8 maand en weegt 8755 gram en is 73.5cm

En even over de voeding, misschien is het een idee om gewoon 20cc water extra toe tevoegen dus als ik het goed heb... 160-170 water met 5 schepjes. Het is dan meer verdund en naar mijn weten ook niet zo erg voor de niertjes. Ik zal wel zorgen dat je niet over 1000cc per dag komt.

Groetjes mama van Jesper

Hoi,

Robin woog met  8 weken 5690 gram en was 57 cm lang. Hij is geboren met een gewicht van 3690 gram en was toen 48 cm lang. Hij heeft in het begin een groeispurt gehad want nu (10 mnd)  is ie in verhouding minder snel gegroeid.
Hij heeft echte groeispurts, nu ook. Hij weegt nu, schatting, ongeveer 9500 gram en is 71 cm lang.

Groetjes Linda.

Terug
Bovenaan