gewicht kindje

hoi,

Ik heb een dochtertje van bijna 3. Zij is altijd stevig geweest, behalve toen ze geboren werd en ze heeft altijd van eten gehouden. Ze weegt nu ca 16,5 kg bij ca 98 cm.Ik krijg vaak opmerkingen dat ze best stevig is.
Het gekke is dat ik 52 weeg bij 1.66 m en  mijn man 73 kg bij 1.85 m. Ik let ook erg op haar eten. Ze mag maar maximaal 1 keer sap op een dag, de rest water of melk bij het ontbijt of middageten.
Haar schema ziet er zo uit:
*' s ochtends: 1 boterham met lightboter en light smeerkaas of stroop en 1 glas melk, daarna een paar druifjes
* tussendoos: stukje fruit en 1 snoepje en wat water
*'smiddags: 1 boterham met light (smeer) kaas of kipfilet of rookvlees en een halve boterham met zoet beleg, maar meestal geen chocoladevarianten, en een glas melk
* na het slaapje: een koekje en sap
* avondeten: vaak aardappelen (zonder jus) met groenten en mager vlees, 1 a 2 keer per week pasta of rijst. 1 keer in de zoveel weken frietjes
Als toetje magere naturel kwark met wat magere bosvruchtenyoghurt erdoorheen. En water. ze krijgt nooit vla ofzo en als het warm is weleens een ijsje maar alleen een klein waterijsje.

Na het eten nog 1 klein snoepje en wat water.

Ook op feestjes e.d zit ik er bovenop dat ze niet teveel krijgt, de meeste kindjes snoepen dan veel meer. Ook bij opa en oma moeten ze erop letten, alhoewel mijn schoonouders dat weigeren helaas.

Ik wil niet dat ze straks te dik is als ze naar school gaat en gepest gaat worden ofzo. Ik probeer haar ook veel te laten bewegen, maar er verandert weinig. Straks moet ze weer naar het cb en dan krijg ik vast kritiek.

Weten jullie hoe dit kan of wat ik anders kan doen?

Bedankt alvast!

Groetjes
petra
 
hallo

ik vindt dat er zoveel ophef wordt gemaakt tegenwoordig over te dikke kindjes
bedoel ik niet persoonlijk maar algemeen
ik heb 4 kinderen waarvan er twee inmiddels bijna
volwassen en een van 3 en een van bijna twee
de oudste twee waren ook altijd "te zwaar " maar het zijn nu twee mooie slanke dames
en nummer drie is ook stevig aan het woorden
maar ik maak me er totaal niet druk om zolang ze gewoon eten en bewegen want het gaat er later toch wel van af bij de meeste (vaak op school)
en een kleinkind hoort nog helemaal geen light producten te eten en te drinken het kan zelfs slecht zijn vooral zoetstoffen en je kind van alles
onzeggen is ook niet goed voor de smaak ontwikkling leer je kind gewoon liever met mate te eten en dan de gezonde dingen dan kan het overal van genieten echt maak je nou nog niet druk om het gewicht van je kind als het gezond eet dit wordt je alleen maar aan gepraat de het CB en de mediea
en kinderen die nu niks mogen gaan het later juist doen en DAN worden ze wel dik

gr eus
 
ik zat nog even je dag schema te lezen maar jij hebt je kind al op dieet gezet

dat is zoooooo slecht geef gewone kaas en vlees
een beetje jus kan geen kwaad en een glaasje roosvicee

het lichaam heeft ook vetten en suiker nodig om goed te kunnen functioneren

en misschien krijgt jou w kind wel binnen kort een groei spurt daar verzamelen ze ook reseves voor
 
Terug
Bovenaan