Gewicht kindje

Hey allemaal,
Ik heb even een vraagje. Is het gewicht van je kindje erfelijk bepaald? Mijn man was bij de geboorte 9,5 pond en ik 8. Is de kans dat wij een groot kindje krijgen hoger?
Groetjes Rianne

hoi, maakt niets uit ik woog bij mijn geboorte 3665 mijn man woog 5500 en onze kleine meid uiteindelijk maar 2858 en toch netjes op tijd geboren maar ze haalt het inmiddels wel in ons propje hihi dus volgens mij is het niets erfelijks althans bij ons ging dat niet op..

succes met bevallen zometeen..

groetjes non

Hoi hoi,

Bij ons in iedergeval niet, mijn dochter heeft lang op de onderste groeilijn gezeten en de arts vroeg wel of wij ook licht waren, maar mijn man was 7 pond en ik 9, uiteindelijk was mijn dochter 6 pond (gewoon netjes) het zegt volgens mij allemaal niet zoveel.

Gr.

Hoi,

Mijn man en ik waren allebei wel zware babies (rond de 8,5 pond) en ik heb een kindje van 8,5 pond en eentje van 7,5 pond gekregen. Geen idee of erfelijkheid er iets mee te maken heeft, volgens mij zijn er meerdere factoren die een rol spelen. Ik vind het zelf wel een prettig idee dat mijn kindjes bij de geboorte al een beetje reserve hadden...

Sterkte met de bevalling straks.

Falcon

Het komt wel vaak voor dat ouders die allebei klein zijn een wat lichter kind krijgen en andersom... maar dat zijn geen wetten van meden en perzen. Het kan ook gerust andersom zijn!

mijn man en ik waren allebei zo'n 7 pond (net iets meer).

Onze kinderen waren 9, 8 en 9,5 pond.
Ben nu zwanger van de 4e en die lag afgelopen week met de 20 weken echo maar 4 dagen voor op gemiddeld... das zo goed als gemiddeld. Ik denk zel dat deze kleine rond de 8 pond van de 2e uit zal gaan komen.

Overigens zijn onze kids later helemaal niet meer zo groot. Ze kweken in de buik goeie spekkies en doen het daarna wat rustiger aan en komen gemiddeld (en de middelste zelfs onder gemiddeld) uit.

Ik was zelf 8,5 pond en ben zo mager als een lat geweest en uiteindelijk 1.85m geworden, dus daar ben ik ook niet zo bang voor. Was alleen benieuwd, dan kan ik me mentaal alvast voorbereiden, haha....

Terug
Bovenaan