gewicht tijdens zwangerschap

hallo, ik ben 27w+5 zwanger en ben tijdens mijn zwangerschap nog niets in gewicht aangekomen. Ik heb inmiddels wel een buik, maar geen kilo's. Mijn buurvrouw is net zo ver en al 10 kgs aangekomen. Volgens de gynaecoloog is het geen probleem en het kindje groeit wel, aan mijn buik te zien. Volgende week heb ik weer een echo. Herkent iemand dit ???
 
Hoi!
Ik ben alleen nog maar afgevallen en niet zo wienig ook. Ik ben nu 20 weken. Ik was 7 kilo kwijt nu is dat 5 dus ik ben er weer 2 kilo bij en mijn buik begint ook lekker te groeien. Het feit dat jij niet aankomt en je kind wel beteknd dat jij eigenlijk aan het afvallen bent. Ik denk niet dat het gevaarlijk is voor je baby maar je moet wel controleren of jij wel alles krijgt wat je nodig hebt. Eet je? Eet je gevarieert? Slik je ijzer en of nog andere supplementen? Ik neem aan dat je onder controle bent v/e verloskundige en dat die de boel in de gaten houdt. Als jij verder gezond bent en je kindje ontwikkeld zich goed zou ik me geen zorgen maken en zelf blij zijn dat je straks niet tegen die kilo's hoeft te vechten die je er weer af moet krijgen want die heb je straks gewoon niet!.
Ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes, Vosje
 
Hai, ik herken dit wel, ik ben inmiddels 36 weken zwanger en nog maar krap 3 kilo aangekomen, dat komt omdat ik vooral in de eerste maanden veel eigen lichaamsvet ben kwijtgeraakt, bijna al het eten stond mij tegen, zelfs mijn lievelingseten, chocola, smaakte opeens erg bitter, en vlees kon ik al helemaal niet hebben. Maar de baby is al die weken prima gegroeid, en nu, de laatste weken begin ik weer wat beter te eten. Ik heb er wel op gelet gevarieerd groenten en fruit te blijven eten, en olijfolie, en heb wat extra vitaminen, ijzer en visolie genomen. Ook drink ik volle melk, neem af en toe slagroom en gebruik roomboter om wat extra vet binnen te krijgen...Ik ben geen een keer verkouden geweest ofzo, dus met mijn weerstand zit het wel goed. Wel twijfel ik of ik straks genoeg reserve heb om aan te sterken na de bevalling en borstvoeding te geven, we zullen zien. Veel plezier met jullie zwangerschappen, geniet er van, dat doe ik ook (nog steeds) Groet, Ier. (Het is wel een beetje raar he, om niet mee te kunnen praten met alle zwangeren die zich zorgen maken over extra kilo's, terwijl jij je zorgen maakt over minder kilo's, maar ik hoor het wel vaker hoor....)
 
Hoi Hoi

Ik ben vanwege mijn maagbandje streng onder controle. In begin viel ik af, en toen heeft de chirug mij wel te verstaan gegeven dat dat heel erg slecht is. het houd namenlijk in dat je baby tekort heeft aan voeding en dus jouw vetreserves aanspreekt. Is dit binnen de perken, niets aan de hand hoor, maar zou je veel zijn afgevallen is dat natuurlijk niet echt gezond. Maar ook dan, eet je voldoende gevarieerd enz enz.
Maar zo als ik begrijp ben je niet afgevallen of aangekomen, dat geeft niet, dat wil dus zeggen dat je van je zelf bent afgevallen. Trouwens de een komt veel aan de ander niet. Ik ben nu magere 2 kilo aangekomen, maar ook omdat ik dus me nu niet aan mijn maagbandjes dieet hoef te houden, en dan wil je nog wel eens iets lekkers nemen wat je al ruim een jaar niet meer hebt mogen of kunnen eten. Verder eet ik gezond en gevarieerd, en dus net genoeg voor de baby(buiten de extra dingen hihi!!) Maar ik mag in principe 8 tot 10 kilo aankomen meer niet. Ben benieuwd hoeveel ik straks in totaal ben bijgekomen. Het kindje wordt extra gecontroleerd op groei, dus met hem gaat alles prima.

Voor jou geld dus ook, eet je gevarieerd en gaat alles goed met die kleine, genieten want dan zit jij straks niet met dieeten na de bevalling hihi!!!

Liefs Doortje 23,3 weken
 
Hallo,
Ik wilde dat het bij mij ook zo ging. Ik ben best misselijk geweest in het begin van mijn zwangerschap maar toch ben ik niet gestopt met aankomen. Bij de eerste kwam ik dik 20 kilo aan, nu sport ik meer en probeer ik erg op te letten dat ik niet teveel snoep en verdeer gezond eet. Ik ben nu 18 weken en toch alweer 5 kilo aangekomen.

Veel mensen zeggen dan, wat geeft het?? Nou, ik heb echt heel veel moeite moeten doen om het er na de bevalling weer af te krijgen, ook al gaf ik borstvoeding, die laatste 8 kilo ging er echt niet zomaar af. Oke het belangrijkste is dat je kindje goed groeit en dat is gelukkig wel zo, maar van mij zou het best een beetje minder mogen!!

Groeten,
Keesje
 
Terug
Bovenaan