Gewicht van jullie baby's?

Hoi maartmama's,

Gister was ik bij de gynaecoloog voor de liggingsecho en ook de check of je Groep B streptokokken hebt.
Alles gelukkig prima, al waren mijn gegevens gewist in zijn computer ('hoe heet je ook alweer? was 't een jongetje of meisje?' .. toch wel raar hoor, maarja).

Ons jongetje weegt op 35 weken en 4 dagen, 3150 gram. Volgens de arts was dat best veel, en zou het niet slecht zijn als hij zich wat eerder zou aandienen. Maar zo enorm klinkt het mij nu ook weer niet..

Hoe zwaar worden jullie kindjes ingeschat?
Groetjes Ilse

Hoi Ilse,
Ons kindje was met de echo 2800 gr. Ze schatten rondom de uitgerekende datum zo'n 4000 gr. Onze andere kinderen wogen 3850 en 4350 gr bij geboorte. Ik denk dus dat de schatting wel klopt.
Groet, jessica

Neej valt wel mee Ilse hoor!
Het is wel een flinkerd, maar volgens mij niks om je zorgen over te maken...
Onze spruit was met 33, 5 week rond de 3 kilo volgens de schatting maar hoefde me ook geen zorgen te maken.

Gemiddeld is met 35 weken 2,5 kilo en met 36 weken 2,9 kilo.

Bij mij zeiden ze dat ze nu in gaten willen houden dat de baby niet explosief meer groeit maar een normale groeilijk krijgt en dan was er helemaal niks aan de hand!

Hallo,

Mijn mannetje schatten ze bij de geboorte tussen de 6 en 7 pond maar zeker niet meer dan 7 pond( toch fijn om te weten dat hij niet super groot is) Nou moet ook nog maar blijken of het echt zo is he. Ik heb ook geen mega dikke buik dus we zullen zien of hij zich heeft verstopt of gewoon niet heel groot is.

Gr tamjo

Ons kereltje wordtop 40 weken geschat op 4500 gram en dus gaan ze hem in wk 38 of 39 inleiden. Mijn dochter was ook zo zwaar en 'paste niet' waardoor ik na 14 uur weeenstorm alsnog een keizersnede kreeg. Dat gaan we deze keer niet over doen dus ik zeg: inleiden. 28 feb afspraken maken met de gyn over het hoe en wat, 25 feb nog even een groeiecho.....

succes ermee Greetz Esz (april mama)

ik krijg morgen mijn laatste echo ben dan 35.6 zwanger.
met 30 weken woog hij ongeveer 1400 gram maar toen konden ze niet zeggen hoeveel het dan ongeveer kon zijn bij de bevalling.
dus ben erg benieuwd morgen, hoop dat het een 6 a 7 ponder gaat worden.
maar we zullen het horen morgen.

groetjes angelique

Hier wordt nu geschat tussen de 2400-2700gram en waarschijnlijk een 3300gram met 40wk, dus iets lichter dan haar broers, nou ja we zien wel, het zijn zulke ruwe schattingen, de een krijgt extra echo's omdat een kind te groot/klein is en dat blijkt dan vaak helemaal niet zo te zijn!
Ook een vorig kind zegt niet altijd wat, mijn moeder heeft van 6pond tot ruim 9pond gehad, dus nogal een verschil!!
Ze weten toch pas wat een kindje weegt als het geboren is!!
groetjes

Terug
Bovenaan