Gewicht

<p>Vanaf hoeveelste week zwangerschap hoor je aan te komen in gewicht?</p><p>Momenteel 17+2 dagen zwanger en in totaal 0.5 aangekomen </p>

Dat scheelt per persoon, en hangt er ook behoorlijk van af hoeveel je woog voor je zwangerschap, en of je dus reserves hebt om te verbranden om te compenseren voor de groei van je kleintje! Ik weet het zelf niet meer precies, maar ik kwam in het begin ook maar heel weinig aan, en tegen de tijd dat ik ben bevallen (36 weken) was dat nog steeds maar een kleine 10kg.
Als je je er zorgen om maakt, vraag het eens bij de volgende controle bij de verloskundige! Zij kunnen je het best geruststellen of tips geven :)

Dat is per persoon maar ook per zwangerschap verschillend bij mijn dochter was ik na 20 weken al 10kg aangekomen maar bij mijn zoontje was ik na 20 weken zelfs 2 kilo afgevallen en dat terwijl ze zeggen dat ik toen zwangerschaps diabetes had. Hij was wel bijna 5 kilo bij de geboorte 

Nu denk je waarschijnlijk: Ik ben al 17 weken en nog bijna niks aangekomen, hoe kan dat?
Wacht maar... rond de 30-35 weken ben je ineens veel aangekomen en komt er elke week meer bij ;) Dan gaat het razendsnel. Bij mij ging hett vanaf de 25e/30e week steeds sneller geloof ik. Dan begint je buik ook pas écht te groeien, dus t is heel normaal om in ieder geval de eerste helft van je zwangerschap nog Maar weinig aan te komen!

Ik ben tot 25 weken heel geleidelijk wat aangekomen (ik denk een kilo of 8, 9), maar ben nu al 5 weken stabiel. Ik had al snel een "zwangere buik". Ik let goed op wat ik eet en heb gelukkig geen last van vreetbuien. Heb wel een vetje waar de baby op kan teren... ?

Terug
Bovenaan