Gewicht

Dat kan best hoor. Ook niet iedereen komt evenveel aan en bij de een gaat het harder dan bij een ander. Niet druk om maken en gewoon goed blijven eten :) 

Rond die tijd viel ik zelfs een beetje af. Dus kan zeker. De baby groeit nog niet gigantisch veel dus als je zelf verder niet aankomt sta je stil in gewicht. 

Ik stond soms weken stil qua gewicht om vervolgens in een week een paar kg aan te komen. Klinkt mij volkomen normaal in de oren om 1,5 week niet aan te komen.

Bij mij ook in spurten. Zo 3 wk niks zo ineens een kilo deraan. Zou meer in totalen denken. Gemiddeld 15kg. Maar iedere vrouw is anders een paar kilo meer of minder zou ik niet verontrust van raken. Belangrijkste is dat jij ende baby happy zijn. 

Ik ben in de zwangerschap niks bijgekomen, zelfs 5kilo eraf doordat ik wegens kans op zwangerschapsdiabetes moest uitkijken met mijn eten. En was niks mis met de kleine. (Officeel weegt een baby-3,5 de placenta, extra bloed en het vruchtwater ook nog eens minstens 3 kilo. Dus dat zou je wel moeten bijkomen als je zelf niet afvalt. 6,5 kilo. Alles wat daarbij komt is vooral vocht en minder bewegen...dus dat MOET je niet bijkomen, maar MAG wel gezien je een kind in je laat groeien ? ik zou zeggen: geniet van de stilstand hihi. Succes nog verder ??

@Poepiemonstermama
Niet alleen de dingen die jij noemt komen aan in extra gewicht, maar ook je borsten groeien en melkklieren zetten op. Gemiddeld kom je 10/12kilo aan, en alles wat dan meer is; is "vet of vocht"  van je zelf.

Yes i know, ze maakte zich druk om het stilstaan.. vandaar hield ik het op de feitelijke kilos/liters. Borsten en melk enz is niet vast te zetten ( gewicht van baby ook niet natuurlijk) ging erom dat als ze onder die “zowieso” 6,5 kilo kwam dat ze dan even in de gaten houd of aangeeft bij vk. En dan nog is er geen reden tot paniek. Ik ken iemand die was de 1ste x 20 kilo bijgekomen en de 2de x niks..beide kindjes kerngezond en mams ook ☺️?

Terug
Bovenaan