gewicht

hallo, ik schrijf dit stukje nog maar een keer, want er zijn wat berichten verdwenen sinds gister.. Ik ben 22 jr en 34/2 wk zwanger. Ik had met 7 wk al een buikje en ik blijf maar groeien, logisch, maar ik zit nu op 28 kg wat ik al ben aangekomen. Voor de zwangerschap woog ik 50 kg, dat was wel iets te licht, ik ben 1m70, maar ben altijd licht geweest. Volgens de vkmoest ik eerst op m'n 'gewone' gewicht komen en daarna de normale kilo's van de zwangerschap erbij rekenen. Dat je lichaam dat vanzelf doet, om de zwangerschap te kunnen dragen zeg maar. Ook rookte ik eerst zo'n 25 sigaretten per dag en sinds m'n zwangerschap niet meer. Zijn er mensen die ook zoveel zijn aangekomen of al bevallen zijn en binnen hoeveel tijd zijn jullie het kwijt geraakt? Ik deed namelijk modellenwerk en zou dit graag snel weer op willen pakken. Alvast bedankt! liefs judith
 
mijn nicht was in totaal 20kg bijgekomen, dat is ook niet weinig eigenlijk. nu is ze ongeveer 4weken geleden bevallen en weer heel smal. alleen nog een klein beetje buikje...ja logisch.
als je vk zegt dat het goed is zal dat wel zo zijn.
ik denk wel dat je ff moet wachten tot je weer modellenwerk kunt gaan doen (jah lijkt mij hoor) maar wie ben ik om dat ze zeggen.
gun je lijf de rust na je bevalling.
liefs sandy
 
Hoihoi

Same here....20 jaar en 37.1 weken zwanger.
Ik ben nu in totaal 24,5 kilo aangekomen.
Ook ik rookte een pakje per dag.
Ook ik ben van plan om minimaal weer op mijn oude gewicht te komen, als 't effe kan nog wat meer!!!!
 
Ook ik rookte een pakje per dag. Ik ben nu 30,5 weken en ben ongeveer 20 kilo aangekomen. Mijn maakt het niet zoveel uit. Ik zie wel wat er na de borstvoeding overblijft en dan ga ik daarna wel sporten ofzo. Ik was al niet erg dun voor ik zwanger was (mt. 42 - 44) en heb ook aanleg om snel dikker te worden, dus ik had het eigenlijk wel verwacht. Zolang mijn kindje en ik maar gezond blijven maak ik me er nu maar niet druk om. Dat zie ik over een aantal maanden wel weer. Ik verwacht in elk geval niet snel na de bevalling weer op gewicht te zijn. Ik geef het een half jaar en ga daarna kijken of het nodig is om te gaan lijnen of extra te gaan sporten.
 
Als je stopt met roken kom je toch meestal aan i gewicht omdat je stofwisseling trager wordt? Wellicht heeft het dan dus ook daarmee te maken. Ik hoop voor jouw gezondheid en die van je kindje dat je ook niet meer gaat roken na de bevalling. Succes!
 
Hoi,

Ik ben nu een dikke 33 weken en was verleden week in totaal zo'n 17,5 kg bijgekomen. Ik rook al jaren niet meer dus dat had ik er niet nog eens extra bij. Ik heb wel veel last van vocht vasthouden.

Toen ik een aantal jaren geleden stopte met roken kwam ik binnen 3 maanden ongeveer 15 kg bij, in het daarop volgend jaar ben ik er weer 7 kwijtgeraakt en op dat gewicht ben ik toen blijven steken.

Dus het is helemaal niet vreemd dat je er zoveel kilo's bij hebt. Ik ben niet voor lijnen maar ik denk als je na de bevalling gewoon gezond probeert te eten, niet te vaak snoept en er gewoon een beetje op let dat je best weer veel zal kwijtraken. En wat Saskia zegt, niet meer gaan roken, want je weet vast ook wel dat het ook na de geboorte slecht is voor je kindje (en voor jou natuurlijk).

groetjes, Jane
 
hoi
ik woog voor mijn zwangerschappen 68 en toen ik zwanger was op het laatst 91
een week na de bevalling was ik al 14 kilo kwijt en nu heb ik gewoon mijn oude gewicht weer terug.
gr jessy
 
bedankt voor jullie reacties!
Ben wel wat gerustgesteld nu! Ik hou inderdaad ook al vavaf het begin vocht vast. Ik ga eerst ook niet op letten, want ik wil borstvoeding gaan geven. Dus zolang ga ik niet op de lijn letten en gewoon heel goed eten. Qua roken, ja ik hoop echt dat ik het vol hou, maar m'n man rookt nog wel, niet dat dat een excuus is, maar dat maakt het wel wat moeilijker.. Maar is huis wordt niet meer gerookt hoor en dat gaat ook niet meer gebeuren.
liefs judith
 
Terug
Bovenaan