gewicht

Waar kan ik gegevens vinden over je gewicht onder controle houden tijdens je zwangerschap?
Ik ben nu 18 weken ver en 3 kg aangekomen.
Ik zou eens willen weten of dat normaal is, (een maand geleden was ik nog niets bijgekomen en nu plots 3 kg!)
Ik hoor altijd praten over het ideale 12 kg extra, maar hoe wordt dat verdeeld over de zwangerschap?
Als je gezond eet, niet te veel snoept, veel water drinkt en toch plots 3 kg bijkomt in à ©Ãƒ ©n maand...
Als ik zo blijf toenemen, kan je mij binnen drie maanden al rollen!!!

Wie kan mij daaromtrent meer over vertellen?

Alvast bedankt!
S.
 
Tsja, ik ben nu 23 weken zwanger en in totaal 10 kilo aangekomen. Snoep zeker niet overdreven veel, heb wel veel trek maar eet dan brood met vleeswaren, cup a soup etc. Wat is normaal, ik heb geen idee. Ik heb veel vruchtwater in ieder geval, weegt ook natuurlijk. Verder vindt de verloskundige alles meer dan prima gaan dus ik maak me geen zorgen. Bij iedereen is het anders, en ach die "ideale" 12 kilo zal ik dus zeker niet halen. Maak je niet te druk in ieder geval.
 
Ik ben 21 weken zwanger en 5 kilo aangekomen. Een collega van mij is 4 weken verder en al 10 kilo aangekomen. Dat wat jij noemt ideale gewicht van 12 kilo is een gemiddelde wat zwangere vrouwen aankomen maar als je meer aankomt is gaan probleem hoor. Je moet natuurlijk niet gaan eten voor 2 maar als je gezond eet en niet overdrijft is er niks aan de hand. Ik zou me dus maar geen zorgen gaan maken.

Geniet lekker van je zwangerschap.

Groetjes.
 
Ik ben 16 weken zwanger en vorige week was ik bij de verloskundige en 1,5 kilo afgevallen. Ben in totaal nu 1,5 kilo aangekomen. Maar ik voel dat ik nu aan het groeien ben. Als jij je lekker voelt en je eet normaal zonder veel te snoepen...zal het allemaal wel meevallen. Veel plezier verder in je zwangerschap!
 
hey hoi!

Ben normaal vrij slank van mezelf en ben inmiddels al 17 kilo aangekomen en zit in mijn 27e week....
dus ja wat is normaal?? ik hoor mijn vk er in ieder geval niet over dus heb t idee dat het wel goed zit.
maak je er niet te druk om zou ik zeggen!!

groetjes en geniet van je zwangerschap!!
 
Hoi S,

Ik ben zwanger van ons tweede kindje en was tijdens mijn eerste zwangerschap 30 kilo aangekomen (waarvan 4,5 kilo baby en heel veel vocht).

Ik ben nu 15 weken zwanger en alweer 8 kilo aangekomen. ik maak me vooral zorgen om mijn conditie. De kilo's vliegen er wel weer af als ik borstvoeding geef! (gelukkig)

Groet,

ANouk
 
Ben in mijn eerste zwangerschap 24 kilo aangekomen.
Nu mijn tweede zwangerschap 17 weken ver is ben ik 1 kg aangekomen in totaal.Ik sta op een suikerdieet.
Dat betekent niet snoepen en 6 x per dag kleine beetjes eten.Gezond en toch lekker kan echt,maar iedere zwangerschap is anders.De 1 heeft trek in alles wat zoet is en de ander kan niets verdragen.
Laat het gewoon gebeuren als je je best maar doet om niet alles naar binnen te werken wat je tegen komt.eet niet voor twee en ga lekker op dieet als je bevallen bent.Als je je dan voor 100% inzet om op het oude gewicht te komen dan red je het daarna wel.Belangrijk is geniet van je kindje straks en de rest komt wel goed.
 
hoi,
nou in het begin van mijn zwangerschap was ik 4kilo afgevallen, omdat ik zo ziek was.
daarna kwam ik geleidelijk bij. in het midden van mijn zwangerschap het meest denk ik. maak je niet druk ik was 18kilo bijgekomen op het laatst.
ik ben nu 15dgn geleden bevallen, en moet nog 5kilo eraf en dan zit ik op mijn gewicht voor de zwangerschap (55kilo).
dus komt wel goed. gewoon lekker eten blijven...heb ik ook gedaan hihi. ik dacht dat ik nooit meer zou ophouden met snoepen, maar nu heb ik er totaal geen zin meer in.
groetjes sandy mama van luna
 
Terug
Bovenaan