gewicht

hoi,

Onze dochter is op controle geweest op t bureau en was van 3680 gram naar 3870 gram gegaan, in 3 weken tijd, is dit niet wat weinig? Ze drinkt 6 keer per dag 110 cc en doet het verder goed.
Maak ik me onnodig zorgen?
Gr. Lisa
 
Mijn dochter Lizzy komt sinds haar geboorte een kilo per maand aan. Dan is twee ons per drie weken niet zoveel nee. Maar ik neem toch aan dat het bij het cb is besproken? Anders moet je gewoon even bellen, voor je eigen gemoedsrust. Niet wachten tot maandag, straks is je hele weekend voor niks verpest!

gr Miriam
mv Lizzy (29-06-2004)
 
Mij is bij het CB verteld dat kinderen minimaal 100 gram per week zouden moeten groeien. Onze zoon komt meestal tussen 200 en 300 gram per week aan, dus dit lijkt me wel wat weinig.
groeten, Karin
 
nee hoor ik zou me er geen zorgen om maken. Ik had dit laatst ook met kim, die was toen 8 mnd en was in 6 weken tijd maar een pond aangekomen. Op het cb vonden ze dat te weinig, en ik moest proberen haar nog meer eten te geven. Leuk advies maar proppen heeft toch echt geen zin. bovendien geeft ze zelf wel aan als ze honger heeft. bovendien had ze in die tussentijd net leren kruipen, zitten en staan, in 3 weken tijd dus tja geen wonder dat ze niet zoveel was aangekomen. Ze hadden gewild dat ik haar in de tussentijd nog een keer was komen wegen maar dit heb ik expres niet gedaan, om mezelf niet van slag te maken, ze groeit en bloeit prima, is een hele vrolijk kindje en daar laat ik het lekker bij.

groetjes sandra
 
bedankt dames voor jullie reacties!
Op t bureau zeiden ze er verder weinig over, alleen dat ze niet veel was aangekomen, maar proppen heeft inderdaad geen zin, mijn dochter is overigens pas 5 weekjes oud en is een heel tevreden kindje en is ook erg beweeglijk, ik ga haar volgende week nog eens wegen voor mijn eigen gemoedsrust.
Groetjes Lisa
 
Hoi Lisa,
Ik weet niet hoe oud jouw dochter is, maar mijn zoon van 8 maanden komt gemiddeld maar tussen de 50-100 gram per week aan. Ik heb maanden lopen tobben, om de 4 weken wegen, proberen melk erin te proppen met de nodige frustaties. Alleen het is een erg tevreden baby die veel lacht en ik vind ook dat hij goed eet. Het is echt een mager ventje, maar ik heb geen zin om eten tot een frustatie te maken (ook met het oog op later).Bij mij op het buro zeggen ze dan ook: houdt het een beetje in de gaten, controleer of zijn huidje mooi roze is en niet uitgedroogd en niet elke beebie is hetzelfde. En als je je echt ongerust maakt kun je altijd contact opnemen met de speciale beebie-dietiste van de thuiszorg(zou je even moeten navragen) Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan