Gewicht

Hallo mama en/of papa's,

Kan iemand mij vertellen wat een normaal gewicht is van een kind van 7 ½ jaar. Ze is ongeveer 1 meter 35 en weegt 27.8 kilo. Haar broertje bijna 5 is 1 meter 10 en weegt 19.7 kilo. Is dit normaal?? Ik vind ze aan de magere kant!

Groetjes Madelon

Ik vind het wel normaal. In vergelijking met wie vind je ze mager? Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken als ze genoeg energie hebben.
Ik heb een dochter van bijna 7, ongeveer 1,20 meter en 16 kilo en een zoontje van bijna vier, 96 centimeter en zo'n 12 kilo. Maar bij mij zit het in de familie dat we slank zijn, gelukkig maar.

Ik vind je zoontje beslist niet mager. Mijn zoontje van 1,12 meter en weegt ongeveer 18 kilo. Hij is een echte spriet. Zolang ze goed eten zou ik me er niet druk over maken.

dan is die van mij veel te mager. vandaag gewogen. ze is 5 jaar en weegt maar 11,5. vandaag schrok ik er eigenlijk van. ga gelijk op die site kijken. eet de hele dag weinig,leeft op 2 bekers mel en 2oocc jochiedrink en een liga op school. alle eetmoeders al gevraagt om er op te letten maar toch eet ze haar brood niet. uit school en s avonds haalt ze wel alles weer in.

mijn zoontje is nu 8,5 jaar.
hij is 1.26m en weegt 21 kilo.
dus ook een magere hein,maar zolang ze niet extreem vaak ziek zijn zou ik me niet al te veel zorgen maken.
groetjes

Terug
Bovenaan