gewicht!!!

A

Anoniem

Guest
ik weet dat we er al vaker over gewicht hebben gehad met zijn alle, maar ik heb toch nog een vraagje :d
ben vanmiddag met nick wezen wegen en meten hij is vandaag precies 7 maandjes oud
in een maand tijd is hij 0,5 cm gegeroeid nu dus 69 cm en hij is 80 gram gegroeid nu dus 7600 gram ze vonden dit erg weinig op het bureau ik moet nu over 2 weken terug komen als hij dan weer zo weinig is aangekomen krijgt hij bijvoeding!!! nog meer eten!!! zei ik
zal hier onder eens laten zien wat hij (vr)eet:p:p

9:00 pap fles 210 melk met rijstebloem
12:00 hele bruine boterham met thee of melk
16:00 fruithap bestaat meestal uit 3 hele stukken fruit met 2 liga's
18:00 prakkie meestal 4/5 aardappeltjes 2 opschep lepels groente als toetje bakje yogurt
19:30 fles voeding 210

dan krijgt hij tussendoor nog thee en diksap en een koekje of rijstewafeltje :s

nu hadden ze het op het bureau ook over opvolgmelk, weet iemand misschien ofdat er ook in het hypo allergeen is?? nick ze andere flesvoeding is ook hypo allergeen!!

groetjes nathalie en nick

Hej!

hallo joh, wat een lijst!!! Linde is de 17e 7 maanden, ze was de laatste keer 68 cm en 7880 gram. Zij krijgt dit> BV.
Madameke wil geen flessen, pap od. Toevallig net een fruithapje mango gegeven *gisteren dus en dat gin tot de helft goed, het was een klein potje. Warm eten gaat ook maar matig. Mijn CB vondt dat ze het goed deed! Liefs Pippi

Hai,

Ik zou me niet echt zorgen maken als ik jou was hoor. Hij krijgt volgens mij best al heel veel.
Mila is van 03-05 en weegt nu 6400 gram en is 66cm. Al bijna sinds haar geboorte zijn we aan het aanmodderen met haar gewicht. Ze viel zelfs af toen ik de bv. af ging bouwen en ze de fles kreeg.
Als je zoontje gewoon vrolijk is gaat het toch goed. Luister naar je eigen gevoel, dat is echt het beste! Jij bent zijn moeder en voelt echt wel aan hoe het met je kindje gaat!

Als jij nog geen bijvoeding wilt geven zou ik dat gewoon aangeven als ik jou was.

Hier nog even wat Mila krijgt.
08:00 bv
11:00 fruithapje
12:00/12:30 bordje pap
16:00 liga met diksap
20:00 bv
23:00 fles

Ik hoop dat je zo genoeg weet.

Succes ermee!!

Groetjes,
JJ

Allereerst: Niet meteen zorgen maken.

Heb je wel eens gehoord van een groeispurt?
Tien tegen één dat hij er net één heeft gehad, en dat er straks wéér ééntje zit aan te komen. Dat is het lastige met regelmatig naar het CB. Er wordt naar 4 weekjes gekeken, en kennelijk niet naar het totaal.

Ik weet niet wat zijn start gewicht was? en wat is jullie lengte? hoe deed hij het met 3 of 4 maanden?
Hij zit netjes midden in de curve en lengte en gewicht passen ook goed bij elkaar.

Voor de rest: Wel aan de opvolgmelk gaan hoor!!!

Baby's beginnen bij de geboorte met een voorraadje mineralen, bijvoorbeeld ijzer. Deze ijzervoorraad raak na zo'n 6 maanden op. Daarom is er opvolgmelk, hierin zitten de mineralen die ze nu niet zelf meer op voorraad hebben, of waarvan de voorraad bijna op is.

Loop voor de opvolgmelk eens een kruidvat, etos, trekpleister, of gewoon een supermarkt binnen. Alle soorten en maten!! Dus ook hypo-allergeen. Bedenk bij het kopen dat je hooguit één pak in de week nodig hebt. Dus dat die prijsverschillen wel wat meevallen.

Nu eet jouw kotertje al flink mee met gewone voeding. Dat zal wellicht eventjes iets minder worden, maar waarschijnlijk doe je veel langer met één pak opvolgmelk dan één per week. Zo'n pak mag maximaal 4 weken na openen worden gebruikt! Dus wellicht is het handig om een merk te kiezen met twee verpakkingen in een doosje.

Ik weet dat de artsen vaak Nutrilon voorschrijven ivm de immunofortis, maar met de andere hypo-allergene merken heb ik zelf ook goede ervaringen.

succes

Terug
Bovenaan