gewicht

op dit moment zit ik in mijn negende week. tot mijn schrik zag ik vanmorgen dat ik inmiddels al ruim 2,5 kilo ben aangekomen. omdat ik zo verschrikkelijk misselijk ben doe ik veel minder en eet wat meer, omdat dat helpt de misselijkheid tegen te gaan. ben even op internet gaan rondneuzen en zag prachtige statistieken over wat 'normaal' is en daarin staat voor het eerste trimester 0% gewichtstoename....nou ja?!

ben heel benieuwd hoe dat bij jullie zit.

Het is voor iedereen verschillend. Dus maak je absoluut geen zorgen. Gewoon goed op je eetgewoontes letten. Mn eerste zwangerschap was ik ook de eerste 3 maanden al 2,5 kilo aangekomen, 2e zwangerschap niets in de eerste 3 maanden......en nu? Ben ik al 2,5 kilo afgevallen! Maar heb ook een buikgriep gehad afgelopen weekend, kon niet eens water binnenhouden. Daarbij ben ik ook nog eens te misselijk 's avonds om mn avondmaaltijd naar binnen te krijgen. Pfffffffffffff............Snel maar naar de 12/13 weken! Dan is dat weer een beetje voorbij!

Groetjes,

Kitty
8wkn+3dgn

Hoi!

Ik ben vandaag precies 9 weken zwanger.
Ik ben 2 kilo afgevallen, is op zich niet zo heel gek, want ik kan bijna niks eten en al helemaal 's avonds niet. Ben echt megamisselijk! Maar goed, we gaan ervoor dat het rond de 12e week over is!

Groetjes Marije

Ik ben nu 7,5 week zwanger en wel al wat aangekomen. Nog niet zoveel, rond 1 kilo. Maar ik eet ook iets meer, omdat dat de misselijkheid een beetje tegengaat.

Heeft iemand nog tips over wat je het handigst kan eten gedurende de dag. Ik zit nu aan de tussendoortjes, maar als ik die in de mate blijf eten wat ik nu doe, vliegen de kilo's eraan. Fruit helpt niet altijd.

Nou 0% lijkt wel wat weinig voor het eerste trimester, ik weet niet wat jullie borsten doen bijvoorbeeld maar die van mij groeien. Heb dit ook ergens op een site gelezen + ook de baarmoeder groeit. Het zal wel pp verschillen hoor. Ik heb me niet gewogen, geen weegschaal maar ik weet dat het meer zal zijn. Gelukkig kan ik nog hardlopen 2 x per week, ben alleen misselijk als ik fysiek teveel doe. Verder groeien m'n kont en benen nog niet, alleen buik en borsten!
Het schijnt dat sporten in de buitenlucht toch ook wel helpt tegen misselijkheid. Ik heb wel lichte misselijkheid soms en dat heb ik zeker niet als ik buiten aan t joggen ben. Succes!!

Ik durf eerlijk gezegd niet meer op de weegschaal te staan, voor ik zwanger werd was ik 69 kilo. Maar volgens mij ben ik wel gegroeid, zie het aan mijn bovenbenen en uiteraard aan mijn buik, maar dat is niet erg, dat is juist de bedoeling ):-.

Ik ben bij mijn vorige zwangerschappen beide keren 25 kilo aangekomen, ik hoop echt niet dat dat nu weer gebeurd. Moet wel zeggen dat ik bij de 2e zwangerschap verslaafd was aan gomballen, haha! Nu heb ik meer zin in broodjes (gepasteuriseerde!!) roomkaas, zo vreselijk zin in, haha!

Maarja, lang leve Sonja Bakker (dat zien we dan in juli/augustus wel weer)

Groetjes

Terug
Bovenaan