Gewicht

Ben gisteren weer met milan naar het cb geweest. Hij woog nu 4448 gram en is 57,5cm en zijn gewicht lag wat onder het gemiddelde. Milan is van 23 oktober dus bijna 3 maand oud. Maar nu hoor ik niks anders om me heen van krijgt hij wel genoeg eten. Tuurlijk krijgt hij genoeg eten laat mijn eigen kind toch niet verhongeren.Want er zijn ook moeders in mijn omgeving die hun kind is ook vorig jaar geboren maar een week later als milan en die wegen al ruim 10 pond. Ik ben heel erg nieuwsgierig hoe bij jullie gaat met het gewicht van jullie kleine.

groetjes jolanda

Onze zoon woog vandaag 6200gr en is 62 cm, was bij de geboorte 24 okt, 3800gr en 54 cm.

Onze dochter van bijna 5 was dit pas bij een half jaar. Dus maak je niet druk, als je kind goed drinkt en plast en poept zou ik me nog geen zorgen maken, onze dochter lag altijd onder het gemiddelde er ver onder maar zij steeg met haar lijn mooi mee, en ze is nu nog steeds onder het gemiidelde.
niet iedereen kan hetzelfde zijn.

Mijn dochter woog met 3 maanden 4,8 kg en was 57 cm. Vergelijkbaar dus. Komende donderdag gaan we alweer voor de 4 maanden-prik en controle. Ben benieuwd hoeveel ze dan weegt!

Vandaag zijn we met onze zoon naar het CB geweest. Hij is vandaag precies 3 maanden (13 weken), hij is van 19 oktober.
Hij weegt nu 6900 gram en is 61,5 cm lang. Bij zijn geboorte woog hij 3860 gram en 52 cm.
Het is een echte Hollandse jongen dus. Vorige keer waren ze aan het zeuren dat hij wel erg hoog in de gewichtscurve zat, nu gelukkig niet. de groei was een beetje afgevlakt. Hij was in 1 mmand tijd 600 gram gegroeid.

onze dochter was de laatste keer 5300 gram en 59 cm.
Ze is van 6 oktober en nu 3,5 maanden oud.
Ze zat iets onder de lijn maar wel heel netjes allemaal.

Maar heb je zelf het gevoel dat hij niet genoeg krijgt? ZO niet laat iedereen maar zeuren!!

milan krijgt nu 180cc op advies van het cb omdat eerst maar 150cc zaten wat ik al verhoogt had omdat ze de vorige keer op cb zeiden dat hij 130cc mocht hebben nou daar had hij echt niet genoeg aan dus zelf verhoogt. En hij krijgt sinds gisteravond bij de fles voor de nacht een papje en heeft vanmiddag een beetje fruithapje gehad. Moet wel zeggen dat milan bij de geboorte 3040 gram woog en hij is ook nog is 9 dagen naar de uitgerekende datum geboren.

Eline was woensdag 3 maanden en weegt 4595 en is 56 cm lang.
Op het buro hebben ze bij mij niets gezegd over de flesjes. Ze krijgt er momenteel 6 van 135cc totaal. die gaan op het moment niet allemaal leeg. Voor haar gewicht zou de een 690 moeten drinken op een dag, dus 115 per fles. Ik houd het ook allemaal bij wat ze per fles drinkt, dus kan heel makkelijk nagaan of ze per dag genoeg krijgt. Misschien even een idee voor jou...
En wat andere mensen zeggen, moet je je niets van aantrekken. Als jij denkt dat hij genoeg krijgt, lekker laten praten. Als je zijn gewicht, even makkelijk 4,5 x 150 doet kom je uit op 675cc per dag. Dat kan je delen door het aantal voedingen, in jou geval gok ik dus op 5, wordt dus 135cc per fles. Alles wat hij meer drinkt is mooi meegenomen voor als hij een keer wat minder drinkt. Hij was klein bij de geboorte, dus hij mag het echt wel hebben. Eline was dat ook, en die is nog niet groot.

Terug
Bovenaan