Gewichtfrustratie!

Hallo iedereen,

Vandaag weer bij de verlosk geweest.Alles was goed,behalve mijn gewicht!
Nou is dat voor mij geen groots nieuws,maar nu kwam het toch echt tot het praatje niet meer thuis/boven bevallen.

Nou heeft ze me uitgelegd dat er echt geen bed vanaf week 37 hoeft klaar te staan,maar dat er wel een bed moet zijn wat op het laatste moment snel opgezet kan worden.

Nu zie ik beneden bevallen net als de meeste niet als ideaal,maar hoe zie je dat voor je.

Ik ben van mijn tweede in 2.5 uur bevallen,een half uur na aankomst van de verlos.Ik zie mijn man al met dat bed sjouwen!

Het ziekenhuis vind ik verder niet zo'n probleem,behalve dat we het misschien niet eens halen!

Dus dan moet ik het dus wel klaar hebben staan.Echt geen behoefte aan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de situatie en hoe die afgelopen is?

Dus niet wat je gaat doen,maar hoe het afliep uiteindelijk.

Ik weeg nu 105 kg.Als ik nu stop met overmatig eten(laten we vooropstellen dat een zak chips/een reep chocolade en een bak ijs op een avond,overmatig eten is),is er dan een kans dat ik weer richting 100 ga inplaats van 110?Ik wil niet lijnen,maar gewoon gezond eten.

Misschien als ik aan het eind 102 weeg dat ze er niet zo'n probleem van maken.

Ook ervaringsdeskundigen please!

Zo,even van me afgezeurd!

Groetjes

 
ja vind het een beetje raar, tegenwoordig moet je voor alles al in het ziekenhuis bevallen maar goed. Heb er geen ervaring mee.
mijn tweeling is in het ziekenhuis geboren want dat is standaard, mijn 3e is thuis geboren, de 4e in het ziekenhuis vanwege langdurig gebroken vliezen de 5e in het ziekenhuis omdat ze te klein zou zijn en de couveuse in zou moeten, wat niet is gebeurd ze mocht gelijk mee naar huis.
Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen vanwege mijn geloof. Vanwege het risico op bloeding en ik geen bloed wil. Maar dat geloof had ik bij de 3e ook al en toen kon ik wel gewoon thuisbevallen.
 
Ik zit ook richting de 102 kg en hoef er echt niet voor naar het ziekenhuis met bevallen: mag gewoon thuis. Ik heb zelf ook niet het idee dat ik mega ben, ondanks dat ik wel veel ben aangekomen tijdens deze zwangerschap...
 
Stoppen met overmatig eten kan heel goed. Ik heb dat deze zwangerschap ook geprobeerd (helaas niet helemaal gelukt ;-)
Ik had zelf de opvatting dat alle chips en chocola enz ook slecht is voor een klein babytje. Zo heb ik het aankomen weten te beperken.
Was op het einde van de zwangerschap denk ikm zo'n 106 kilo. Weet niet hoe ver jij bent? Veel afvallen is niet goed, maar een paar kilo vond ik zelf wel acceptabel. En dan toch maar dat bed klaarzetten. Je mag niet boven bevallen omdat als je onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet het ambulancepersoneel je niet naar beneden mag dragen.
Ik moest zowieso al in het ziekenhuis bevallen dus bij mij is dit verder niet ter sprake gekomen.
 
ik ben 45 kg aangekomen. en dat is eigelijk allemaal vocht.
en juist wegens dat vocht mocht ik niet meer thuis bevallen. en niet wegens het gewicht. inderdaad moest ik wel beneden bevallen, ook omdat er rekening wordt gehouden met het eventueel tijdens je weeen naar het ziekenhuis moeten. ik denk niet dat je dan graag trap loopt.

zet em op .

knuf smooty
 
Gezond eten is het beste en dat is ook geen lijnen. Dus laat die chips, ijs... hapjes, snoepjes en frisdrank staan en eet alleen gezonde dingen. Dus 3 hoofdmaaltijden, 3 gezonde tussendoortjes... dan ga je echt afvallen maar dan is het niet ongezond. Je kind krijgt dan betere voedingsstoffen dan met zoetigheid en vettigheid... als je dat eet tenminste. Ik snoep nu ook zo weinig mogelijk maar eet 's avonds rustig om 10 uur nog 3 crackers met kaas. honger lijden lijkt me niet goed voor je op dit moment... eet dus een gezond tussendoortje!

Als je met overgewicht naar het ziekenhuis toe moet tijdens je bevalling dan moet het ambulance personeel jou naar beneden tillen en dat mag niet meer vanaf een bepaald gewicht. Vandaar dat je dan ook beneden moet bevallen.
 
oke dit begrijp ik ff niet,ambulance personeel mag je niet dragen vanaf een bepaalde gewicht?????? en als iemand op bijv.3 hoog woont in een flat ,hoe doen die lui het dan ,mocht er iemand met zo een bepaald gewicht naar het ziekenhuis moeten dan
 
Terug
Bovenaan