Gewichtscurve aan afbuigen

<p>Hoii</p><p> </p><p>Pff moet even van me afschrijven en misschien dat iemand het herkent of tips heeft. </p><p>Ons zoontje is 18 weekjes (gecorrigeerd 12 weekjes) ondanks dat hij te vroeg geboren is had hij een goeie start. Tot hij werd overgedragen aan ons eigen ziekenhuis en veelste snel ontslagen is na een week van bijna niet drinken alleen maar willen slapen en afvallen weer opnieuw opgenomen.</p><p>Eenmaal weer thuis was het erg veel huilen, bijna niet slapen, veel spugen en overstrekken. Kregen we medicijnen voor reflux. Dit moesten we 2 weken aankijken en dan weer langskomen om te kijken of we verschil merkte. Helaas merkte we nog geen verschil en gingen we nu door voor koemelkallergie. We zijn begonnen met Pepti maar naar week gingen we naar de neocate.</p><p>Hier gingen we echt verschil op merken. Hij werd stuk rustiger en sliep en stuk meer dan de weken daarvoor. </p><p>Tot we 18 oktober de eerste dag hebben gehad van de provactietest. De week erna was een ramp van veel 5 a 6 dunne luiers en het spugen door de reflux en amper drinken was hij afgevallen. </p><p>We zouden afgelopen week uitslag gehad hebben van de test. Helaas niet gehad krijgen heb nu pas 18 november. Het ziekenhuis zegt mij 30 oktober gebeld te hebben ondanks dat ik zeg dat ik geen gemiste oproep en voicemail bericht heb. Moeten maar gewoon afwachten, mogen ondertussen ook niet starten met bijvoeding. </p><p>Ondertussen ben ik echt radeloos. Ons zoontje is sinds de test erg huilerig en niet willen slapen. Zijn groeilijn is aan het afbuigen. En we moeten telkens maar wachten.</p><p>En tussen z'n huilbuien door kan hij echt zo heerlijk lachen?</p>

Ach, wat een onwijs vervelende situatie :( Soms lijkt het maar niet op te houden met de ellende. Mogen jullie wel gewoon doorgaan met Neocate tot de uitslag er is? 
Ik heb wat ervaring met reflux en KMA. Onze zoon was na de provocatietest ook zeker nog 2 weken uit z'n doen. Dat kwam daarna gelukkig wel weer goed. Hij is gek z'n melk (vieze, stink pepti). Dat komt bij jullie vast en zeker ook goed en hopelijk kun je snel met bijvoeding beginnen. 

Jaa mogen gelukkig wel gewoon door met de neocate. De kinderarts heeft de machtiging gegeven tot en met december.

Hahah jaa de pepti ruikt inderdaad niet lekker net als de neocate snap niet dat ze het wegkrijgen, haha
Ohh echt 2 weken daarna nog last van gehad. Maar is dan denk ook uitgekomen dat hij kmallergie heeft. 

Ik heb geen ervaring met reflux, wel met vroeggeboorte en het ziekenhuisverhaal. Misschien is het een idee om langs een kinder osteopaat te gaan. Wij merkten na 1 keer al een groot verschil.  

Fijn dat jullie gewoon door mogen gaan! Bij ons kwam er idd kma uit de test (dat was ook geen verrassing voor mij). Onze zoon is nu 1 en we zijn aan het overgaan op soja groeimelk voor dreumessen. Ik heb een slokje geprobeerd en het is best lekker, maar onze zoon heeft toch liever z'n Pepti. Gekke kindjes! 
En wat betreft het afbuigende gewicht, ook daar hebben we ervaring mee. Bij onze zoon buigt z'n groeilijn af sinds hij 5 maanden is. Dat heeft niet per se met z'n allergie te maken, maar meer met niet mega veel eten en wel enorm actief zijn. Ik kan me daar soms ook zorgen om maken. Hij is erg licht voor z'n lengte en leeftijd. Maar meneer eet gewoon niet als hij geen honger heeft, ook geen koekjes ofzo. Het CB maakt zich er geen zorgen over, omdat hij dus zo alert en actief is en hij zich altijd zo gedraagt. Verder is mijn man ook erg dun en was als kind mager. Ikzelf was ook aan de lichte kant en niet de beste eter, dus hij heeft het niet van een vreemde. 

D-Roosjes daar zat ik zelf ook aan te denken. We hebben vanochtend voor eerst kinderfysio gehad aan huis, maar die heeft nu alleen gekeken hoe hij qua ontwikkeling liep.
Gebruiker hahah nou ben heel benieuwd hoe smaakt als ons zoontje dat ook zou mogen. Als er bij ons niet zo uitkomen dat hij kmallergie heeft wat ik echt niet waar het dan aan heb moeten liggen dat hij zo reageerde.
Ze kunnen lekker eigenwijs zijn he zoals bij jullie met het eten. Mijn oudste van kan er ook wat van. 

Terug
Bovenaan