Gewichtstoename en buikje

Hoi allemaal,
Ik ben nu 9 weken zwanger van de 2de en ben nu al dik 4 kilo bijgekomen. Ook heb ik echt al een buikje. Ik krijg mijn eigen broeken al 2 weken niet meer dicht. Natuurlijk hoort bijkomen er gewoon bij, maar al meer dan 4 kilo lijkt mij veel...
Herkennen jullie dit bij een 2de?
Ik eet niet heel anders behalve dat ik nu ontbijt en dit normaal niet deed.
 
Hoi, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik had bij de 2e ook veel eerder het broeken probleem. Niet vanwege de kilo's maar vanwege het al begonnen buikje. Het kan zijn dat je nu wat vocht vast houd, als je je echt zorgen maakt even overleggen met de verloskundige of assistente. Vaak is een telefoontje al geruststellend genoeg. 
Succes groetjes manon 
 
Ik ben nu zwanger van de tweede. Tot 15 weken oid ging het heel snel. En toen weer even niet, tot 19 weken ofzo. En van 25 tot 32 weken bijna niks aangekomen. Nu de laatste 3 weken weer heel snel. Ben nu 35 weken en 13 kilo erbij. Maar bij de eerste kwam ik ook 18 kilo aan met veel vocht, waarvan ik een week na de bevalling (35 weken) 16 kilo alweer kwijt was. Dus ik ben nu minder aangekomen. 
Ook mijn buik was er deze zwangerschap al veel eerder. Met 7 weken fluisterde de buuf of ik zwanger was, en droeg ik mn zwangerschapsbroeken al. Met 12 weken had ik echt een ronde buik. En met 25 weken vroeg zelfs de verloskundige zich af hoeveel verder naar voren die buik ging komen. Ik kreeg lachende reacties als ik zei dat ik echt nog wel een paar maanden moest. Maar omdat ik dus ineens bijna stil stond is het nu een gewone normale buik. 
Bij de tweede gaat het begin heel snel en trekt het later ergens weer bij doordat je even stil staat. Ik geloofde het niet, maar zo gebeurde het toch. 
 
Geen tweede zwangerschap, maar de eerste. De eerste weken kwam ik echt veel aan, daarna begon het langzamer te gaan en te stabiliseren, soms zelfs een beetje te zakken (had volgens mij te maken met vocht). Met 40+1 bevallen van een dochter van 3 kg.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook (bijna) 9 weken zwanger van de tweede en ik merkte gister ook dat mijn strakke broeken nu wel erg strak zaten en ik ze eigenlijk al niet meer aan kan.
Heb het gevoel dat het inderdaad veel vocht is want het zit wel hoger dan mijn baarmoeder. Aankomen hoort er bij en denk dat doordat je buik al een keer gegroeid is het nu sneller gaat
 
Terug
Bovenaan