Gewichtstoename zwangerschap

<p>Hallo, Ik ben momenteel 19 weken zwanger en tot 18 weken ben ik steeds 1kg per week aangekomen. Dit was volgens de dokter geen probleem.  Deze week weeg ik mezelf opnieuw en zou ik op 1 week tijd 3kg aangekomen zijn! Heeft iemand van jullie zo’n ‘plotse’ toename ook gehad? (ter info: volgende week heb ik de 20 weken echo en zal dit ook zeker met haar bespreken)</p><p> </p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties!</p>

Hoi hoi, 
Begrijp ik het goed dat je dus de eerste 18 weken 18 kilo bent aangekomen? Een kilo per week zou betekenen dat je eind van de rit 40 kilo zwaarder bent. Dit is best wel redelijk veel en zou inderdaad op zwangerschaps suiker kunnen wijzen. Wat zegt je verloskundige ervan? Het aankomen kan met ups en downs gaan hoor. Ik kwam soms een maand 5kg aan en soms een maand helemaal niks. 

Ik had rond mijn 30e week ook ineens een toename van zo'n 3kg op 1 dag. Ik hield opeens ook veel vocht vast wat normaal niet gebeurde dus dit verklaarde het wel. 
Vanaf dat moment werd ook vaker de bloeddruk enz gemeten ivm kans op zwangerschapsvergiftiging. Echter waren de 3 kilo een paar dagen later weer eraf en had ik ook geen last meer van vocht. 

Hallo,
Nee dat heb ik misschien niet goed verwoord sinds de eerste weging bij de gynae (12weken) ben ik steeds 1kg per week bijgekomen, tot 18 weken een totaal van 6kg.
nu tussen week 18 en 19 plots op 7 dagen 3kg bijgekomen. 
Dus ik zit nu met 19 weken op een totaal van 9kg. 

ik zal morgen misschien toch maar voor de zekerheid al contact opnemen met haar. 
Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw voor mij, bedankt voor je reactie :) 

[quote quote=10330461]Hoi hoi, Begrijp ik het goed dat je dus de eerste 18 weken 18 kilo bent aangekomen? Een kilo per week zou betekenen dat je eind van de rit 40 kilo zwaarder bent. Dit is best wel redelijk veel en zou inderdaad op zwangerschaps suiker kunnen wijzen. Wat zegt je verloskundige ervan? Het aankomen kan met ups en downs gaan hoor. Ik kwam soms een maand 5kg aan en soms een maand helemaal niks.[/quote]

Hallo, Nee dat heb ik misschien niet goed verwoord sinds de eerste weging bij de gynae (12weken) ben ik steeds 1kg per week bijgekomen, tot 18 weken een totaal van 6kg. nu tussen week 18 en 19 plots op 7 dagen 3kg bijgekomen. Dus ik zit nu met 19 weken op een totaal van 9kg. ik zal morgen misschien toch maar voor de zekerheid al contact opnemen met haar.  Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is nieuw voor mij, bedankt voor je reactie :) 

Hoi!

9 kilo is echt nog prima hoor!
ik ben in 1 week tijd 5 kilo aangekomen.. schrok me een ongeluk toen ik dat zag.
in totaal 26 kilo aangekomen tijdens de hele zwangerschap (waarvan veel vocht) geen zwangerschapssuiker oid. En een jaar na de geboorte weer op mijn oude gewicht.
zou me er niet te druk om maken.. als dat niet wekelijks gebeurt is er weinig aan de hand denk ik.

fijne zwangerschap verder! 

Terug
Bovenaan